رشت - رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت از برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» در ۲۰۰ بقعه این شهرستان در ایام سوگواری امام حسین(ع) خبر داد.

طرح بصیرت عاشورایی در ۲۰۰ بقعه شهرستان رشت در ایام سوگواری محرم اجرا می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رییس اداره اوقاف شهرستان رشت با اشاره به گذشت ۵ سال پیاپی از برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی اذعان داشت: طرح بصیرت عاشورایی امسال از ۳۱ شهریور همزمان با اول محرم در ۲۰۰ بقعه شهرستان با هدف تعظیم شعائر حسینی و گسترش فرهنگ عاشورایی و نیز اجرای نیات واقفین خیراندیش که در حوزه سیدالشهدا موقوفاتی داشتند به اجرا در خواهد آمد و تا پایان ۲۸ آبان ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا کریمی برنامه شیرخوارگان حسینی را از اهم برنامه بصیرت عاشورایی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در ۴ هزار نقطه جهان تجمع شیرخوارگان حسینی برگزار می شود. این برنامه امسال در اول محرم به طور همزمان با کل جهان در نقاط مختلف شهر رشت و به طور شاخص در بقعه متبرکه امامزاده هاشم برگزارخواهد شد.

وی افزود: در روز دوم محرم برای پنجمین سال پیاپی همایش بزرگ لبیک یا امام حسین برای برافراشته شدن پرچم سوگواران اباعبدالله الحسین برگزار خواهد شد.

رییس اداره اوقاف شهرستان رشت برپایی همایش های احلام من العسل و رهروان فاطمی، اطعام در مراسم عزاداری، اجرای نیات در حوزه روضه خوانی و تعزیه داری را از دیگر برنامه های ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین عنوان و تصریح کرد: یکی از نکته های طرح بصیرت عاشورایی حضور مبلغین در امامزادگان است که امسال شاهد حضور ۱۶ مبلغ تخصصی از قم و ۱۲۰ مبلغ بومی در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی خواهیم بود.

وی از تشکیل موکبی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه استان گیلان در مرز مهران برای اولین بار خبر داد و تصریح کرد: این موکب برای پذیرایی زائرین اربعین حسینی در مرز مهران تشکیل شد که روزانه از ۱۰۰۰ زائر اباعبدالله الحسین پذیرایی خواهد کرد.

حمیدرضا کریمی در پایان ضمن اظهار گلایه از عملکرد شهرداری رشت خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی ماه محرم با نیت بازآفرینی محله ساغریسازان شهرداری رشت کندو کاری هایی را دور حرم خواهر امام داشته و دارد و قرار بود که تا قبل از محرم آن منطقه را بازسازی نماید اما متاسفانه در کمتر از یک هفته مانده به محرم هنوز هیچ اقدامی در راستای بازسازی انجام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.