اصفهان- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال در راستای اجرای طرح مهر تحصیلی و اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش ۳ هزار بسته بین دانش‌آموزان نیازمند در ۱۸ شهرستان استان اصفهان توزیع می‌شود.

۳ هزار بسته بین دانش‌آموزان نیازمند ۱۸ شهرستان اصفهان توزیع می شود

به گزارش قدس آنلاین و به‌نقل ازروابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام حسن امیری با بیان اینکه امروزه اهمیت علم و دانش بر بشریت مخفی نیست، اظهار داشت: همه مکاتب بشری و ادیان آسمانی بر کسب علم و دانش تأکید دارند و پیشرفت و ترقی در مسیر علم را افتخار آمیز می‌شمرند اما بدون تردید دین مبین اسلام بیش از هر دین و آیین دیگری به علم بها داده و انسان‌هارا به تعلیم و تعلّم فراخوانده است.

وی به نقش موقوفات در طول تاریخ برای گسترش علم اشاره و خاطرنشان کرد: همواره یکی از راه‌هایی که سبب گسترش علم و دانش در کشورمان شده است ایجاد موقوفاتی با نیت کمک به افرادی که در جهت علم آموزی حرکت می‌کنند بوده است و نباید نقش این موقوفات را نادیده گرفت زیرا در زمان های گذشته از راه تامین هزینه‌های علم آموزی توسط موقوفات زمینه برای توسعه علم و دانش محیا شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: امروز نیز با وجود اختصاص بودجه توسط دولت برای آموزش و پرورش همچنان در جامعه نیازمندیم تا موقوفات بیشتری در این رابطه ایجاد شوند تا بتوانیم دغدغه ادامه تحصیل برای افراد نیازمند را از بین ببریم زیرا باسوادی گامی بزرگ برای از بین بردن جهل و همچنین فقر در جامعه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: امسال اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان توانست با وجود کمبود موقوفه با نیت کمک به دانش آموزان نیازمند و با ایجاد کمپین حمایت از دانش آموزان نیازمند و جذب کمک‌های خیران و نیکوکاران ۳ هزار بسته لوازم تحریر را به ارزش ۱یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تهیه و بین دانش آموزان ۱۸ شهرستان استان اصفهان توزیع کند.

امیری با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ بسته بین دانش آموزان مستعد توزیع شد، بیان کرد: خدا را شاکریم که بار دیگر با حمایت خیران و نیکوکاران توانسته ایم دل دانش آموزان نیازمند بیشتری را با اهدا بسته‌های حمایتی شاد کنیم که این امر نیز با کمک خیران و نیکوکاران محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ موقوفه با نیت کمک به دانش آموزان نیازمند در استان وجود دارد، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه در نظر دارد تا با ایجاد کمپین‌ها و انجمن‌های یاوران وقف از دانش آموزان نیازمند حمایت کند و این امر مستلزم حمایت‌های مردم خیر و نیکوکار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: این طرح از ۱۵ شهریور ماه در ۱۸ شهرستان آغاز شده است و تا اول مهر ماه نیز ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.