اصفهان- مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تعداد ۸۶۰ هزار دانش آموزان راهی مدارس استان اصفهان می شوند که این آمار نسبت به مهرماه سال گذشته ۴ درصد افزایش یافته است.

امسال ۸۶۰ هزار دانش آموز در استان اصفهان راهی مدارس می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد حسن قائدیها صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد دانش آموزان در سیستم آموزش و پرورش ثبت نام شده اند.

وی با اعلام اینکه ۸۶۰ هزار دانش آموز استان اصفهان در ۴۱ منطقه، ناحیه و شهرستان ساماندهی می شوند، اظهارکرد: در این راستا ۶ هزار مدرسه در ۳ دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و فنی و حرفه ای ساماندهی خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه ۵۱ هزار همکار فرهنگی حقوق بگیر و ۲ هزار همکار فرهنگی حق التدریس فعالیت تعلیم و تربیت دانش آموزان استان اصفهان را انجام خواهند داد، گفت: فردا زنگ شکوفه ها برای دانش آموزان کلاس اولی در دبستان شهید ربانی به صدا در خواهد آمد و زنگ شروع سال تحصیلی نیز روز اول مهرماه در هنرستان شهدای نجف آباد نواخته می شود.

وی ادامه داد: هنرستان شهدای نجف آباد ۲۳۴ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرده است.

قائدیها با اشاره به اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تعداد ۹۲ واحد آموزشی و پرورشی نوساز تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان می شود، تاکید کرد: از این تعداد ۶۰ واحد آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی و ۳۲ واحد فضاهای غیر آموزشی خواهد بود.

وی یادآور شد: برای آملاده سازی این پروژه ها بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۶۰ میللیارد تومان آن توسط خیرین مدرسه ساز پرداخت شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یک سوم فضاهای آموزشی در استان اصفهان نیازمند بازسازی است از این رو مجبور شدیم ۳۸ مدرسه را در شهر اصغفهان به دلیل ایمن نبودن جابه جا کنیم.

وی اولویت های آموزش و پرورش استان اصفهان را تلاش برای ارتقای منزلت و کرامت فرهنگیان، ایجاد فضاهای پرجاذبه، پر نشاط و آرام بخش در واحدهای آموزشی و تلاش برای مقابله با آسیب های اجتماعی که دانش آموزان را تهدید می کند، برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.