زاهدان-فرماندار خاش گفت : برگزاری جشنواره های بومی و محلی مانند جشنواره انار سنگان، توسعه گردشگری و رونق اقتصاد کشاورزی در خاش و سیستان و بلوچستان را سبب می شود.

برگزاری جشنواره انار سنگان فرصتی برای توسعه گردشگری و رونق اقتصاد کشاورزی در خاش

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد اکبر چاکرزهی پیش از ظهر سه شنبه در جشنواره انار سنگان که با حضور معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان، امام جمعه خاش، فرماندار و بخشدار مرکزی خاش در روستای سنگان برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره انار سنگان نظر و ایده استاندار سیستان و بلوچستان بوده که به همت استانداری، فرمانداری و بخشداری مرکزی خاش و میراث فرهنگی استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان قابلیت های فراوانی دارد، افزود: به تمامی فرمانداری های شهرستان های سیستان و بلوچستان ابلاغ شده است که جشنواره های بومی و محلی مختلفی در سطح قابلیت های هر شهرستان برگزار شود .

چاکرزهی خاطر نشان کرد: جشنواره انار امسال برای دومین بار در روستای سنگان برگزار شده است و جشنواره سبزی در دستور کار قرار دارد ‌. وی افزود: شهرستان خاش با ۳۷ هزار هکتار سطح زیر کشت ، نقش بسزایی در گردش اقتصادی استان ایفا می کند.

فرماندار خاش عنوان کرد: سال ۹۶ تحت عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده و لازم است بمنظور تحقق این شعار در جهت معرفی قابلیت های هر منطقه در سطح ملی گام برداریم.

بخشدار مرکزی خاش در این جشنواره اظهار داشت: بخش مرکزی خاش یکی از بخش های مهم و بزرگ استان بوده و ظرفیت های منحصر به فردی برای مردم بخش مرکزی خاش به عنوان مرکز ثقل طوایف ایجاد شده است.

مجتبی شجاعی عنوان کرد: بخش مرکزی خاش با ۲۵ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و صادرات سالیانه ۱۰۰ هزار تن به استان و کشور، ظرفیت مناسبی برای تولید و اشتغال ایجاد نموده است .

شجاعی با بیان اینکه سبزیجات و صیفیجات بخش مرکزی خاش رتبه نخست را در سطح استان کسب نموده است .

بخشدار مرکزی خاش تصریح کرد: ۶ هزار تن انار ، محصول قابل برداشت انار در سنگان و دیگر مناطق بخش مرکزی خاش می باشد . 

وی با اشاره به ظرفیت های متمایز کشت و برداشت خرما و پسته در بخش مرکزی خاش ، خاطر نشان کرد: هزار و ۲۳ واحد گلخانه ای و ۳۳ واحد مرغداری فعال در بخش مرکزی ، نقش این بخش را در اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال برجسته کرده است ‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.