مشهد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه‌ «بصیرت عاشورایی» امسال با شعار «کرمتنا الشهاده(کرامت ما شهادت است)» در ۱۲۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌ «بصیرت عاشورایی» در ۱۲۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد احمدزاده صبح سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه در این ایام تعداد ۱۲۰ سخنران در ۱۱۷ بقعه سخنرانی می‌کنند و در ۶۳ بقعه دفاتر پاسخگویی برپا می شود، گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی در ۳۸ بقعه، مراسم لبیک یا حسین(ع) در ۳۸ بقعه، مراسم احلی من العسل در ۲۸ بقعه، اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در ۱۰۲ بقعه، عزاداری تاسوعا و عاشورا در ۱۱۰ بقعه، عزاداری شب شام غریبان در ۷۲ بقعه، عزاداری شهادت امام سجاد(ع) در ۱۳۲ بقعه، همایش رهروان زینبی در ۳۲ بقعه، اطعام عزاداران حسینی در ۷۸ بقعه، مراسم نهضت بیداری با خطبه‌های علوی در ۱۰ بقعه، مراسم اربعین حسینی در ۸۳ بقعه، عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در ۹۸ بقعه، همایش لبیک یا رسول الله(ص) در ۴۳ بقعه متبرکه و عزاداری شهادت امام رضا(ع) در ۹۵ بقعه برگزار می‌شود.

احمدزاده با اشاره به سخنرانان شاخص این ایام، خاطرنشان کرد: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، آیت الله سیداحمد خاتمی، آیت‌الله کاظم صدیقی، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری از جمله سخنرانان شاخص این ایام در برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رصوی با بیان اینکه مراسم‌های شاخص در حرم مطهر رضوی، امامزاده محمد(ع) مشهد، امامزاده محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام، امامزاده محمدعابد کاخک گناباد برگزار می‌شود، گفت: ۴ هزار موقوفه ویژه محرم و صفر در سه دسته اجرای نیت می‌شود و بیشترین اجرای نیات را در مشهد، سبزوار و نیشابور و کمترین اجرای نیات را هم در درگز، خواف و تربت‌جام داریم.

وی بیان کرد: موکب الثقلین تحت نظارت سازمان اوقاف و همکاری اوقاف خراسان رضوی در عمود ۱۲۱۷ در ایام اربعین حسینی فعال خواهد بود و اقدام به توزیع نان گرم و اقداماتی اطعام، اسکان، درمان، پاسخگویی به سوالات شرعی و غیره برای ۸۰۰ نفر در هر شب خواهد کرد و این مجموعه میزبانی زائران پیاده امام حسین(ع) در مرز میرجاوه را عهده‌دار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در رابطه با برنامه‌های میزبانی از زائران پیاده امام رضا(ع)، بیان کرد: پس از خدمتگزاری به زائران پیاده اربعین حسینی بلافاصله خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) در بقاع متبرکه و امامزادگان سطح استان، به‌ویژه مسیرهای منتهی به مشهد را آغاز خواهیم کرد و ۵ استان گلستان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی را برعهده خواهند داشت.

در این نشست حجت‌الاسلام محمد ذاکری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد، اظهار داشت: برنامه‌های عزاداری در مناطق مختلف مشهد به‌ویژه ۷ پهنه حاشیه شهر با محوریت مساجد محوری برگزار می‌شود.

وی افزود: محفل شیرخوارگان حسینی به یاد شیرخواره امام حسین(ع) حضرت علی‌اصغر(ع) در تمامی مساجد حاشیه شهر، اجتماع عظیم لبیک یا حسین در شهرک شهید رجایی، مراسم احلی من العسل در حرم مطهر رضوی، اجتماع عظیم رهروان زینبی در پایانه معراج از جمله برنامه‌های مناطق حاشیه شهر مشهد بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد با بیان اینکه در سال گذشته ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در عزاداری‌های مناطق حاشیه شهر مشهد هزینه شد، گفت: برای امسال هم افزایش بالای ۲۰ درصدی و بیش از یک میلیاردی این مبلغ را پیش‌بینی کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.