ساری- معاون توسعه و پیشتیبانی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ساری گفت: استرلیزاسیون بخش‌های درمانی در مراکز بیمارستان‌های امری عادی است و خدمات بخش آی سی یو بیمارستان امام متوقف نشده و مطابق با ظرفیت این مرکز انجام می‌شود.

خدمات بخش آی سی ‌یو بیمارستان امام ساری متوقف نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی این بیمارستان، رضا نجفی کوتنایی با اشاره به اینکه این مرکز آموزشی محل مراجعات بیماران متعددی از استان مازندران و حتی استان‌های همجوار است، اظهار کرد: ارجاع بیماران تروما از شهرهای اطراف ساری و هدایت بیماران اورژانسی از سایر بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که خدمات گسترده ای در این مرکز انجام می شود.

وی تاکید کرد: انتقال انواع بیماران در برخی مواقع و تردد همراهان بیمار موجب می‌شود که بعضی از بخش‌ها نیاز به استرلیزاسیون داشته باشد و این اقدامات هم در راستای حفظ جان بیماران در برنامه کاری قرار می‌گیرد.

معاون توسعه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ساری توضیح می دهد: برای بررسی وضعیت آلودگی بخش‌های مختلف بیمارستانی هر ماه نمونه برداری از لوازم و تجهیزات انجام می‌شود تا مشخص شود که استفاده از وسایل و یا حضور بیماران در بخش درمانی مشکلی برای بیماران بستری به وجود نمی‌آورد.

نجفی اضافه کرد: کشت آی سی ‌یو به صورت ماهیانه انجام شده و پس از بررسی مشخص شد که یکی از تخت‌های این بخش قابلیت پذیرش بیمار را نداشته به همین دلیل به صورت موقت اقدامات درمانی بخش آی سی ‌یو در دیگر بخش‌های این مرکز در حال پیگیری است تا پس از بررسی دقیق و استرلیزه کامل، خدمات درمانی در این بخش از سر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: روند بررسی لوازم بیمارستانی به صورت کشت در همه مراکز درمانی مرسوم بوده و برای این مرکز درمانی در این حوزه نمی‌ توان استثنائی قائل شد.

معاون توسعه و پشتیبانی بیمارستان امام خمینی(ره) ساری خاطر نشان کرد: توقف موقت خدمات آی سی‌ یو در یک بخش برای حفظ سلامت سایر بیماران انجام شده تا بخش به صورت کامل استرلیزه گردد و پس از رفع نواقص، خدمات از سر گرفته شود.

نجفی یادآور شد: برنامه استرلیزه کردن این بخش از چند روز گذشته شروع شده و تا روز شنبه خدمات از سرگرفته می‌شود.

وی در پایان گفت: عدم حساسیت در ارتباط با عفونت‌های معمول عوارض جبران ناپذیر دارد که پرسنل بیمارستان با درک این موضوع به صورت موقت نسبت به جابجایی تخت‌ها به سایر اتاق‌ها اقدام کرده تا خطری متوجه بیماران نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.