اصفهان- نگارگر برجسته ایران گفت: توصیه من به همه جوانان این است که تلاش کنند تا در هر عرصه ای که درحال فعالیت هستند بهترین و بالاترین باشند و تا می توانند کار کنند؛ کار، کار و کار.

توصیه می‌کنم جوانان بدون وقفه فقط کار کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود فرشچیان شامگاه سه شنبه در آئین گشایش نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری استاد فرشچیان اظهارکرد: به جوانان توصیه می‌کنم شب و روز و بدون توقف کار کنند و احساس خستگی نکنند.

وی ادامه داد: جوانان هنرمند هم باید تا رسیدن به بالاترین مرحله از رشته ای که در آن فعالیت می کنند دست از کار نکشند و با دوری از ناامیدی و خستگی به کار خود ادامه بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در این سن و سال وقتی می‌خواهم کار کنم حس انسان ۴۰ ساله را دارم.

استاد فرشچیان با بیان اینکه سخن هنرمندانی که اهل قلم هستند در قلبشان است، گفت: قلم و دست من هیچ لرزشی ندارد و لبریز از کار و عشق است.

وی در توصیه به همه جوانان تاکید کرد: توصیه من به همه جوانان این است که تلاش کنند تا در هر عرصه ای که درحال فعالیت هستند بهترین و بالاترین باشند و تا می توانند کار کنند؛ کار، کار و کار.

نگارگر برجسته ایرانی ادامه داد: آن قدر بکوشید که آن بالاترین مدرک را در هنر و علم به دست آورید، این دنیا این قدر گسترده است که باز هم درهایی برای پیشروی ما باز می‌شود،

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: دنیایی که در آن زندگی می کنیم از مولفه هایی محدود و متناهی برخوردار است که انسان هرگز قادر به تصاحب کامل و همیشگی آنها نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب ارزانی اظهارکرد:  یکی از اصلی ترین واسطه های پیوند این عالم محدود به عالم نامحدود و نامتناهی برای انسان، هنرمند است که می تواند با خلق آثار هنری این دو عالم را به یکدیگر پیوند بزند و پای انسان را به آن عالم متعالی بگشاید.
وی با تاکید بر اینکه این ویژگی می تواند شامل حال هنرمندان در هر نقطه از جهان و با هر دین و آیینی شود، ادامه داد: استاد فرشچیان مصداق بارز این ویژگی برجسته است که توانسته با هنر متعالی خود و آثار شگفت انگیزی که هریک انسان را به سوی عالم بالا سوق می دهد این پیوند را برقرار سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، استاد محمود فرشچیان را مجموعه ای را خصایل و صفات برتر انسانی توصیف کرد و افزود: پیوند عمیق و دیرینه ایشان به اهل بیت (ع) که به گفته خودشان از دوران کودکی در ایشان ایجاد شده، باعث شده آثار این هنرمند فاخر به وجه دینداری آراسته شود.

وی با اشاره به اینکه استاد فرشچیان به تمامی خصایل اخلاقی آراسته هستند، اظهارکرد: دینداری نه از سر نگاه ابزاری و دستاویز کردن دین برای خلق اثر، بلکه یک دینداری درونی و عمیق که در زندگی و منش ایشان نیز جلوه گر است.

حجت الاسلام ارزانی در ادامه از اثر ارزشمند استاد فرشچیان با عنوان تابلو عاشورا یاد کرد و تصریح کرد: من در مجموعه بیش از ۲۰ سال از سالهای فعالیتم را در کشورهای مختلف حضور داشته ام و برایم بسیار جالب است که در تمامی این کشورها در ایام محرم تابلوی عاشورا اثر استاد فرشچیان در مراسم های عزاداری مسلمانان وجود داشت و آنها با این اثر ارتباط بسیار عجیبی برقرار می کردند.

وی استاد فرشچیان را هنرمندی اهل تفکر و تامل دانست و تاکید کرد: در مدتی که سعادت آشنایی با ایشان از نزدیک نصیبم شد دانستم که این استاد بزرگ بسیار اندک سخن می گویند و بیشتر از آن که اهل حرف و سخن باشند اهل تفکر و تامل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.