عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به سران سه قوه تاکید کرد: نمی‌گوییم اختلافات‌تان را کنار بگذارید، اما رسانه‌ای هم نکنید.<BR>

سران قوا اختلافات‌شان را رسانه‌ای نکنند

 به گزارش قدس آنلاین به نقل ازایسنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در دومین شب از مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر که در محل یادبود این شهدا و با حضور شخصیت‌هایی چون آیت‌الله جنتی، عسگراولادی، تمدن، استاندار تهران و اسدالله بادامچیان و نیز عموم مردم برگزار می‌شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: با حادثه هفتم تیر و شهادت 72 تن از یاران انقلاب پرده نفاق کنار رفت و جریان نفاق و طومار سازمان منافقین برچیده شد.

وی با بیان اینکه مصاف حق و باطل مصافی پایان‌ناپذیر است، افزود: در مصاف حق و باطل سه صورت وجود دارد؛ که یکی حاکمیت حق، دیگری حاکمیت باطل و سومین صورت بروز جریان فتنه است، باید بدانیم که در هر یک از حالت‌ها چگونه برخورد کنیم.

خاتمی با بیان اینکه در حاکمیت حق، باید تمام‌قد از آن حمایت کرد، ادامه داد:‌ اگر حق حمایت نشود، امام بزرگی چون امیرالمومنین (ع) 25 سال خانه‌نشین می‌شود و زمانی هم که حکومت را به او تحمیل می‌کنند باز هم به او یاری نمی‌رسانند، مظلومیت در اوج قدرت گزنده‌ترین مظلومیت است و امام علی (ع) بسیار مورد ظلم واقع شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از قرن‌ها در این کشور دین و قرآن حاکم شده است، نظام و قانون اساسی شکل گرفته است که ایران تا قبل از آن به خود ندیده بود. 50 فقیه و مجتهد روزها مباحثه کردند که قانون اساسی کلمه به کلمه بر اساس اسلام باشد. خوبان و پاکان سررشتگان امور هستند هر چند انتقاداتی وجود دارد، اما پرانتقادترین آدمی که در نظام حضور دارد، بر تمام حکومت سیاه 57 ساله طاغوت می‌ارزد.

وی گفت: با وجود آیه‌های یاسی که برخی می‌خوانند امروز در بهترین وضعیت در عرصه بین‌المللی هستیم و با وجود آنکه دنیای استکبار تمام توان خود را به کار می‌برد تا ما را حذف کند، اما نتوانسته است. در هر عرصه‌ای که بتوانند ضربه بزنند کار کرده‌اند، اما موفق نشده‌اند.

خاتمی تصریح کرد: امروز ایران خار در چشم و استخوان در گلوی استکبار است و اذیت و آزارهای آنان به خاطر این است که یک نظام اسلامی تمام قد در مقابل دنیای کفر آنان ایستاده است. امروز مصر، تونس و لیبی از ایران و انقلاب اسلامی خط می‌گیرند و این برای دنیای استکبار یک غم جانکاه است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرایط منطقه و جهان خاطرنشان کرد:‌ انتظار ملت ایران از روسای قوای سه‌گانه لبیک عملی به سخنان رهبری گفتن است. نمی‌گوییم مسوولان اختلافات‌شان را کنار بگذارند، اما رسانه‌ای هم نکنند، اختلافات را رسانه‌ای کردن آب به آسیاب دشمن ریختن است. با توجه به اینکه دنیای استکبار در باطل‌شان با هم هستند انتظار از مسئولان این است که با وحدت خود آنچنان که تاکنون در برابر دنیای استکبار مقاومت کرده‌اند ادامه دهند و به یاری خدا تاکنون در مقابل آنان مقاومت کرده‌ایم و امسال هم مقاومت می‌کنیم تا دنیای استکبار خسته شود.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند با فشارهای فزآینده مردم را خسته کنند اما ملت هوشیار ایران 33 سال هوشیاری خود را حفظ کرده‌اند و در این مقطع هم حفظ خواهند کرد. امسال برای دنیای استکبار حیاتی است، اما برای ما سالی عادی است چرا که 33 سال است که این شرایط را تجربه کرده‌ایم. مسئولان نیز با وحدت و همفکری تلاش کنند تا از فشارهای تحمیلی بکاهند.

خاتمی در ادامه سخنان خود درباره حق و باطل با تاکید بر اینکه باید از حق حمایت شود، اظهار داشت: در فضای باطل نیز ما دو وظیفه داریم که یکی سقف وظیفه ماست؛ یعنی می‌توانیم اوضاع را به صلاح بکشانیم و کف وظیفه نیز این است که منطق "خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو" را در پیش نگیریم و اگر کاری نمی‌توانیم انجام دهیم رنگ فضای باطل را هم به خود نگیریم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در فضای سوم که فضای فتنه است باطل لباس حق می‌پوشد، تشنگی قدرت در قالب حمایت از مردم و استبداد در شعار آزادی ظهور می‌کند. دیکتاتوری گاه با اجبار و زور است و گاه در پوشش شعارهای آزادی‌خواهانه ظاهر می‌شود و این بدترین شکل دیکتاتوری است. 40 میلیون به آقای زید و عمر رای دادند و آنگاه یکی می‌آید و بدون هیچ دلیلی می‌گوید انتخابات باید باطل شود چون رای نیاورده است، این استبداد است و لذا مقام معظم رهبری در سال 88 حافظ جمهوریت نظام بود. دم از انتخابات آزاد می‌زدند اما چون رای نیاوردند می‌خواستند نتایج باطل شود.

وی درباره چگونگی تشخیص حق از باطل در فضای فتنه این طور توضیح داد که برای این منظور ابتدا باید دید چه کسی یا جریانی دین‌مدارانه، رساله‌مدارانه و خدامدارانه عمل می‌کند. زیر پا گذاشتن اخلاق با انقلابی‌گری و سیاست الهی سازگار نیست. تهمت، افترا و غوغاسالاری در شان کسانی که می‌خواهند مرد سیاست الهی باشند نیست و در اینجا مخاطبم تنها یک شخص یا گروه خاص نیست،‌ فریاد وا اخلاقا بلند است اما متاسفانه همان شخص یا گروه یا روزنامه‌ای که دم از اخلاق می‌زند خود بداخلاقی می‌کند، در همان روزنامه‌ای که درباره اخلاق می‌نویسد تهمت و افترا هم می‌بینید.

خاتمی افزود:‌ راه دوم این است که به اردوگاه‌ها نگاه کنیم و اینکه "زنده باد بگو"های آنها چه کسانی هستند. جریانی که اوباما، صهیونیست‌ها و سلطنت‌طلب‌ها به آن زنده باد می‌گویند نباید شک کرد که معیوب است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حجت‌مدارانه عمل کردن افراد یا گروه‌ها راه دیگری است که می‌توان حق را از باطل در فضای فتنه با آن تشخیص داد. حجت شرعی امروز ما امام زمان (عج) است و در غیاب خود نایب‌شان را معرفی کرده‌اند و موضع ولی فقیه موضع شرعی است و راه نجات نیز همین است و مردم ما راه خود را پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین اسدالله بادامچیان به ارائه سخنرانی و خاطره‌گویی پرداخت و به یاد و خاطره شهدای هفتم تیر مرثیه‌سرایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بيطرف IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    0 0
    کدوم سران ؟!! کدوم قوا ؟!!! کدوم اختلاف ؟!!!!