بهرام رمضانی- لرستان با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان متأسفانه جزو محروم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌گردد.

قدس‏ آنلاین-  لرستان با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان متأسفانه جزو محروم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌گردد.

سطح درآمد سرانه‏ مردم لرستان برابر آمار و ارقام و بررسی‌های صورت گرفته با سرانه درآمد استان سیستان و بلوچستان از نگاه فقر و محرومیت یکسان است. دو الی سه دهه است که استارت تعطیلی صنایع لرستان رقم خورده است.

مگر می‌شود نام لرستان را برد و نام چند صد کارخانهی تعطیل شده اعم از کارخانجات بزرگ و کوچک را نبرد، کارخانه‌هایی هم‌چون پارسیلون، چرم و پوست، نساجی، یخچالسازی، ماشینسازی، کشت و صنعت، فولاد صدر، الکلسازی و هم‌چنین کارگاه‌های کوچک و تعطیلی شهرک‌های صنعتی که به شهرک‌های متروکه صنعتی بیش‌تر شباهت دارند تا یک شهرک فعال تولیدی و صنعتی مرگ صنعت لرستان را تداعی می‌کنند.   

راستی چرا این‌گونه است؟

چرا بزرگترین دروغ‌ها را در قالب حقیقت بیان می‌کنیم تا به اهداف موقت و کوتاه مدت خود دست یابیم.

چرا آمارهای غلط به مردم می‌دهیمو بیشتر در صدد آمارسازی هستیم تا عمل؟                                                                                

چرا استاندار پیشین و معاونین ایشان دائماً از فعال شدن کارخانه ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان خبر می‌دادند در حالی‌که روزانه شاهد تعطیلی کارخانه های لرستان می‌باشیم، تجمع کارگران جلوی درب استانداری گواه صادقی است بر این گفته‌ها، راستی چه کسی جوابگوی این همه بیکاری و افزایش کارگران بیکار در جامعه می‌باشد! متأسفانه نه تنها نتوانستیم در این چند سال آمار بیکاری را در لرستان محروم کاهش دهیم بلکه با تعطیلی کارخانه‌ها هزاران نفر بر آمار بیکاران نیز اضافه نموده‌ایم که این شاخص حاکی از عملکرد ضعیف مدیریتی و کاستی در حوزه عمل و اندیشه است.     

چرا آماری از تعطیلی کارخانجات استان‌های هم‌جوار به گوش نمی‌رسد بلکه شاهد رونق روزافزون واحدهای تولیدی و کارخانه‌های این استان‌ها هستیم که امیدواریم همیشه همین‎گونه باشد؟

راستی ایراد کار کجاست به نظر نگارنده یک جای کار می‌لنگد و آن هم ضعف مدیریتی و نداشتن یک تیم قوی در کنار استاندار است تا بتواند نقاط قوت و ضعف را در استان شناسایی نموده و بر اساس علم آمایش در استان حرکت نمایند. شاید هم به برکت بعضی از نمایندگان استان و استاندار پیشین و معاونین باشد که به جای فراهم نمودن اشتغال و ایجاد قطب صنعتی مرگ صنعت در لرستان را رقم زدند.

مگر نه این‌که قرار شد لرستان را بهعنوان بندر خشک در کشور معرفی کنیم و یا بحث سرمایه‌گذاری کشورهای عربی و اروپایی در استان به میان آمد آیا فقط در حد یک حرف و حدیث و سفر خارجه بود؟

ان‎شاءا... که استاندار جدید با تغییر کابینه و استفاده از معاونین متخصص و تغییر در روش و سبک مدیریتی قبل بتواند برای جلوگیری از مرگ صنعت در لرستان و مبارزه با بیکاری که همچون غول آدم‌خواری در لرستان با خوردن هر قربانی اشتهایش ده چندان می‌شود و قدرت و هیبت‌اش چند برابر می‌گردد، مبارزه نماید و بیکاری و فقر را در این استان محروم کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.