بجنورد- هیئت فاطمیون بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی در سال ۱۳۷۹ با هدف معرفت افزایی و اعتلای فکری و فرهنگی دانشجویان و تربیت قضات مومن و انقلابی برای آینده کشور به همت جمعی از دانشجویان ولایی و دلباخته اهل بیت(ع) تاسیس شد.

همدلی، وحدت و روحیه کار جهادی در میان مسئولان خراسان شمالی پایین است

قدس آنلاین، گروه استانها- سمانه محمدزاده ثانی- با رخصت و عنایت اهل بیت(ع) این هیئت به نام مبارک حضرت صدیقه طاهره(س) مزین گشته و به نام هیئت فاطمیون نامیده شد و البته که همواره عنایات و الطاف کریمانه ایشان راهگشای موانع در این مسیر بوده است.

این هیئت به طور رسمی در سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز به ثبت رسیده است.

مسئول قرارگاه جهادی شهید دهقان گفت: این قرارگاه جهادی با هدف شناسایی مناطق محروم، محرومیت زدایی و خدمت رسانی و عمران و آبادانی این مناطق تشکیل داده شد.

محسن علی نیا در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به زلزله ۲۳ اردیبهشت سال جاری خراسان شمالی که ۲۴۰۰ واحد مسکونی تخریب کامل شدند قریب به ۴ ماه است که مردم ۱۷ روستای این استان حدود ۱۲ هزار نفر در چادر زندگی می کنند.

اعزام ۳۰ نفر از کارآموزان قضایی به مناطق زلزله زده

وی افزود: بر این اساس تصمیم بر این شد که تعداد ۳۰ نفر از کارآموزان قضایی جوان انقلابی قوه قضائیه را در تاریخ ۲۸ مرداد الی ۶ شهریور به مناطق زلزله زده اعزام کنیم.

وی ادامه داد:  این حرکت آتش به اختیار تمیز و جهادی در تاریخ قوه قضائیه بی سابقه بوده که قبل از اینکه دوستان منصب خطیر قضا را بر عهده گیرند طعم محرومیت و سختی و لذت خدمت رسانی و محرومیت زدایی و شادکردن دل خانواده های محروم را بچشند و این روحیه ی جهادی و تفکر و باور جهادی در قلم رای و خدمت به مردم نهادینه شود تابتوانند با فساد مبارزه کنند و احقاق حق کنند.

وی افزود: طبق قانون تسریع در بازسازی مناطق زلزله آسیب دیده در اثر حوادث غیرمترقبه (مصوب ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی)، دولت و دستگاه های اجرایی موظف اند با استفاده از اعتبارات ماده ۱۲ قانون تشکیل ستاد مدیریت بحران و ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و سایر منابع اقداماتی را انجام دهند.

وی افزود: دولت و دستگاه های اجرایی باید در موارد تخریب های گسترده در اثر حوادث غیر مترقبه به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی،« ستاد راهبردی بازسازی »را سریعا تشکیل دهند .

علی نیا افزود: ستاد راهبردی بازسازی نیز مکلف است، زیر ساخت های لازم مناطق آسیب دیده را تامین و خسارت های وارده به اموال و احشام مردم و مجروحان و خانواده های متوفیان حوادث مذکوررا جبران و ایجاد امکانات لازم برای پیشگیری پس از تصویب را اعمال کند.

وی اظهار کرد: همچنین مکلف به تخمین و محاسبه خسارات وارده و اعطای تسهیلات به ساختمان های شهری، واحدهای صنفی تولیدی خدماتی، روستاها و مساجد و اماکن مذهبی و تاریخی و بخش کشاورزی است.

مسئول قرارگاه جهادی شهید دهقان ادامه داد: اما سوال اینجانب به عنوان نیروی جهادی و کارشناس حقوق قضایی از استاندار و ریاست مدیریت بحران استان و مسئولین عمرانی و اجرایی استان این است که، شناسایی و تخمین و برآورد هزینه های خسارت وارده نزدیک به ۴ ماه زمان میبرد تا به هیئت محترم وزیران اعلام شود و سپس تصویب و ردیف بودجه تخصیص یابد ؟

علی نیا افزود: بر فرض اینکه شناسایی و برآورد هزینه های خسارت وارده بر اثر حوادث غیر مترقبه که طبق قانون باید ظرف مدت ۲ هفته صورت گیرد، انجام شده، قریب به ۴ماه است دولت بودجه برای بازسازی تخصیص داده نشده است درصورتی که مطابق قانون باید فورا پرداخت گردد.

این مسئول گفت: تکلیف ۱۲۰۰۰ مردم این روستاها و ۲۴۰۰ واحد مسکونی که تخریب کامل شده است چه می شود و احتمالا هوای سرد پاییز و زمستان را هم باید در چادر سپری کنند تا اقدامی از سوی دولتمردان صورت گیرد.

عدم همکاری با گروه های جهادی و محرومیت زدایی

علی نیا گفت:اینجانب به ۳۴ ارگان رسمی و دولتی این استان در خصوص همکاری با گروه های جهادی و محرومیت زدایی مکاتبه کردم، که متاسفانه اکثریت اعلام آمادگی و همکاری نکردند!

وی افزود: متاسفانه همدلی و همزبانی و وحدت میان مسئولین استان و روحیه کار جهادی خیلی پایین است.

وی با بیان اینکه خون مظلوم شهیدانی چون حججی هاست که مایه و نشان دهنده ی عزت و سربلندی و مقاومت این مردم و انقلاب اسلامی است افزود: شهید حججی وجودش را سرش را فدای اسلام و قرآن و اهل بیت علیهم السلام کرد تا به آزادگان و عاشقان جهاد و شهادت درس مبارزه و ایستادگی و ریشه کن کردن فقر و محرومیت تا سر حد جان بدهد.

وی در ادامه در خصوص نامگذاری این گروه جهادی گفت: جهت تحقق تربیت نیرو و کادرسازی برای انقلاب اسلامی و منویات رهبر انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، یکی از مهمترین سیاست های این شعار محرومیت زدایی است بنابراین قرارگاه جهادی شهید محمدرضا دهقان از شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها و از دانشجویان انقلابی که روحیه جهادی و محرومیت زدایی از مصادیق و ویژگی های بارز این شهید است که نام این مجموعه بنام این شهید والامقام نامگذاری شد.

راه اندازی موسسه خیریه حیدریون برای اولین بار در کشور

علی نیا راه اندازی موسسه خیریه حیدریون برای اولین بار در کشور را یکی از افتخارات و اقدامات بزرگ و مهم در قرارگاه جهادی عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف و رسالت های قوه قضائیه پیشگیری از جرم و اصلاح تربیت، رسیدگی به آسیب های اجتماعی  و همچنین حمایت از ضعیفان و قشر محروم و آسیب پذیر بی سرپرست و بدسرپرست است.

مدیر رسانه ای قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: با توجه به اینکه  بهزیستی تا ۱۸ سالگی جوانان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش حمایتی خود قرار میدهد این موسسه  با هدف نگهداری و تربیت و آموزش و اشتغال زایی در قالب اقتصاد مقاومتی جوانان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست بالای ۱۸ سال تشکیل شد.

علی نیا با اشاره به استقبال افراد در اردوی جهادی در تابستان سال جاری گفت: با اینکه برای اولین بار در تاریخ قوه قضائیه و دانشگاه علوم قضایی حرکت جهادی بی سابقه بود شاهد استقبال بالای دانشجویان دغدغه مند و مومن و متعهد بودیم .

وی ادامه داد: با توجه به امکانات و منابع محدود گروه، تجربه ی اول و شرایط بحرانی مناطق زلزله زده به لطف الهی توانستیم نیاز اصلی روستا را برطرف و خدمات ارزنده و ماندگاری صورت بگیرد.

وی به برنامه های صورت گرفته توسط این گروه جهادی اشاره کرد و افزود: در شناسایی اخیری که از روستای ۴ شعبان در ۵۰ کیلومتری بجنورد صورت گرفت، ساخت حمام و سرویس بهداشتی از مشکلات اساسی این منطقه بود.

وی فعال کردن خانه بهداشت و سلامت در روستا که به مدت ۲ ماه تعطیل بود، اعزام مبلغ دینی و امام جماعت که تا کنون عالمی در روستا به تبلیغ دین به صورت ثابت اعزام نشده بود،اعطای تسهیلات وام بلا عوض و ساخت ۲ باب منزل مسکونی که یک خانواده ی بی سرپرست و دیگری خانواده ی بدسرپرست (از کار افتاده کامل و دائم)  توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  از جمله اقدامات صورت گرفته توسط قرارگاه جهادی شهید دهقان در این روستا بود.

وی همچنین ساخت ۹ حمام و سرویس بهداشتی، معاینه و غربالگری و پایش سطح سلامت تیم کامل پزشکی، کمک به بازسازی مسجد روستای دراقانلو، مشاوره ی حقوقی، خانواده و ازدواج سبک زندگی اسلامی،آموزش احکام و اعتقادات، محفل انس با قرآن، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی برای کودکان و نوجوانان را دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

 علی نیا همچنین در خصوص برنامه های سال جاری و آینده نیز گفت: در این نیمسال باقی مانده تنها برنامه ی توزیع بسته های غذایی به مناطق محروم و حاشیه تهران و رسیدگی مشکلات خانواده ها را در پیش داریم و برنامه ی قرارگاه برای سال آینده ان شا الله به محض تکمیل شناسایی و بررسی ضرایب مناطق روستایی محروم کشور یک نقطه را به عنوان هدف جهادی قرار داده و بصورت مستمر و مداوم گروه های جهادی را در جهت محرومیت زدایی اعزام میکنیم .

وی در پایان گفت: ان شا الله ادامه دهنده راه شهدا مدافع حرم خصوصا شهید حججی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.