سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از اتفاقات عجیب روزهای گذشته تصمیم عجیب‌تری گرفته است؛ او در صورت پیروزی امروز برابر ذوب آهن از سمتش استعفا خواهد کرد.

گزارش ویژه از تصمیم پنهانی منصوریان/  استقلال پیروز شود استعفا می‌دهد!

به گزارش قدس آنلاین، یک فرصت برای منصوریان. معلوم نیست درطالع سرمربی استقلال برای بازی امروز چه چیزی نوشته باشند اما این مربی روی لبه تیغ قرار دارد. حساس‌ترین روز ورزشی منصوریان امروز است و سوت پایان بازی مشخص می‌کند که سرنوشت مردی که این روزها چهره بازنده‌اش زبانزد خاص و عام شده، چه خواهد شد اما آنهایی که از نزدیک منصوریان را می‌شناسند و با تفکرات او آشنا هستند یک اتفاق خاص را برای این بازی پیش‌بینی می‌کنند. منصوریان در صورت برد و باخت رفتنی است. شاید بازگو کردن این موضوع برای مخاطب جای تعجب داشته باشد اما آنچه حقیقت دارد این است: «استقلال اگر برنده بازی شود منصوریان استعفا می‌دهد و اگر بازنده بازی با ذوب باشد، مدیران استقلال او را کنار می‌گذارند.» منصوریان تمام تلاش خود را می‌کند تا چهره برنده بازی با ذوب باشد تا حرف‌هایش را بزند و در قامت یک مربی برنده استعفا دهد.

هیات مدیره دلش با منصوریان نیست اما افتخاری از او دفاع می‌کند و دائما فرصت می‌گیرد. البته این وقت گرفتن‌های گاه و بی‌گاه هم بی ربط با نداشتن جانشین برای او نیست. دم دست ترین مربی که به لحاظ فنی شاید مورد قبول باشد، اسکوچیچ است که این مربی هم در تیم‌های ملوان و فولاد کارنامه چندان درخشانی ندارد که بتواند پشتوانه قوی برای منصوریان باشد و ضمن اینکه هزینه مضاعفی را روی دست باشگاه می‌گذارد و همین مساله آنها را دچار تردید می‌کند.

آنچه رفتن منصوریان را تا به امروز به عقب انداخته فقط دفاعیه افتخاری از این مربی نیست و دلیل بزرگ فرصت گرفتن‌ها همین نبود جانشین مطمئن برای او است اما با توجه به حقیقتی که کاملا واضح و غیر قابل انکار است، نباید از اختلاف‌های مدیران باشگاه هم به سادگی گذشت.

کدام یک از فوتبالی‌ها هر چهار عضو فعلی استقلال را پشت یک میز برای تصمیم مشترک دیده‌اند؟ وقتی افتخاری شبانه فقط از عباسی ملکی می‌خواهد در جلسه حاضر شده و بعد هم منصوریان را به این نشست دعوت می‌کند یعنی دور از چشم مخالفان همان تصمیمی را بگیرد که خواست قلبی خودش است. اختلاف نظر در تصمیم هم وقتی خودش را در این باشگاه بیشتر نشان می‌دهد که در برنامه تلویزیونی نود هیچ کس مسوولیت کنار گذاشتن دو کاپیتان استقلال را برعهده نمی‌گیرد و هرکس دوست دارد دیگری را در این اتفاق مقصر جلوه دهد.

در این شرایط که منصوریان همه را علیه خود می‌بیند غیر از افتخاری، ماندنش در استقلال یعنی تحمل همین زجر اختلاف نظرها و فرصت‌های کوتاهی که می‌تواند نیمکتش را متزلزل‌تر کند اما سرمربی استقلال که در لابه‌لای تشویق‌ها و هورای هواداران به این تیم آمده است و نیم بیشتر حواسش در سکوها است نمی‌خواهد در قامت یک مربی شکست خورده از استقلال برود تا چهره او در تیم استقلال به‌عنوان مربی معرفی شود که بدترین رکوردها را از آن خود کرده و در نهایت در شرایط بحرانی تیم را ترک کرده است. نوع ترک کردن استقلال فعلا برای سرمربی استقلال که رفتارهای عجیبش در کنار زمین باعث انتقاد شده است، برای او در این برهه از زمان مهم‌تر از هرچیزی است. به همین دلیل حتی وقتی بدترین رفتارها را در باشگاه می‌بیند باز هم در استقلال می‌ماند و تحمل می‌کند. سرمربی جوان استقلال می‌خواهد در قامت یکی مربی برنده چمدان‌های خود را جمع کرده و علی رغم میل خود از استقلال برود. امروز روز سرنوشت منصوریان است. سرمربی جوان استقلال باید مچ مربی را بخواباند که زمانی سایه‌اش روی نیمکت همین مربی (امیر قلعه نویی) سنگینی می‌کرد.

قلعه‌نویی زمانی که در استقلال بود و نتایج خوبی به دست نیاورد در ورزشگاه نام علی منصوریان را بیشتر از هرکس دیگری شنید و امروز می‌خواهد با شکست او نشان دهد که کارنامه او در استقلال بهتر از تمام کسانی بوده که بعد از او به این تیم آمدند. منصوریان هم دقیقا تمام این مسائل را می‌داند و تیم بحران زده خود را با همین ذهنیت به زمین مسابقه می‌فرستد و تمام تلاش خود را می‌کند تا برنده این دیدار شود و یا حداقل بازنده نباشد. سرمربی استقلال در صورت برد قصد دارد استعفا دهد و دلایل استعفای خود را به طور حتم حمایت نکردن هیات مدیره اعلام می‌کند اما اگر منصوریان باز هم بازنده میدان باشد، خودش می‌داند که زودتر از هرکسی باید ورزشگاه را ترک کند.

استرس مهم‌ترین عاملی است که تاکنون منصوریان و تیمش را به بن بست رسانده است. سرمربی استقلال امروز بیش از همیشه این استرس را تحمل می‌کند و به طور حتم رفتارهای او در کنار زمین دیدن خواهد داشت. می‌توان اینطور گفت که منصوریان در هر صورت رفتنی است اما اگر برد استعفایش برای رفتارهای هیات مدیره کاملا نمایشی است تا ثابت کند در استقلال هیچ کس حاضر نبوده او نتیجه بگیرد. با توجه به نتایج استقلال و موقعیتش در جدول امروز یکی از حساس ترین بازی‌های استقلال برگزار می‌شود و سکوها از همان ابتدا منتظر عملکرد بازیکنانی خواهند ماند که سرنوشت این تیم در دست آنها است. باید دید در پایان نود دقیقه‌ای، پیش‌بینی‌ها چطور از آب در می‌آید و سرنوشت مرد خاص استقلال با آن رفتارهای عجیبش چه می‌شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.