خرم‎آباد- نماینده ولی ‏فقیه در لرستان گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب به توسعه فرهنگی جامعه کمک می‌کند و در دین اسلام نیز همواره به ارزش و اهمیت کتاب تأکید شده است.

برگزاری نمایشگاه کتاب موجب توسعه فرهنگی جوامع می‏ شود

به گزارش خبرنگار قدسآنلاین؛ آیت‏ الله سید احمد میرعمادی ظهر چهارشنبه در آیین گشایش نمایشگاه کتاب لرستان، کتاب را محصول تفکر و اندیشه دانست و اظهار کرد: کتاب نقش مهمی در توسعه‏ی فرهنگی دارد و در دین اسلام نیز همواره به ارزش و اهمیت کتاب تأکید شده به طوری که در قرآن بالای ۲۰۰ مرتب به کلمه کتاب اشاره شده است.

وی با تأکید بر اینکه ارزش و قداست کتاب بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: باید مطالعه کتاب، ترویج و تولید کتاب، حمایت از کتاب در رأس همه‏ برنامه‌ها قرار گیرد و یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است.

  نماینده‏ ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه هیچ چیزی جایگزین کتاب نمی‌شود، گفت: کتاب سند فکر و اندیشه‏ی دانشمندان است و قضاوت در رابطه با فرهنگ و تمدن هر کشوری را می‌توان از طریق کتاب‌های آن کشور انجام داد.

وی افزود: صاحبان قلم، کتاب و تولیدکنندگان کتاب باید فرصت ارائه‏ی تفکر و اندیشه خود را در جامعه پیدا کنند.

امام جمعهی خرم‏ آباد تأکید کرد: مطالعه‏ کتاب باید در جامعه ترویج داده شود و یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه برگزاری نمایشگاه‏های کتاب است.

وی افزود: باید اصحاب قلم، کتاب و تولیدکنندگان کتاب مجال ارائه‏ی تفکر و اندیشه‏ی خود را در جامعه پیدا کنند، ادامه داد: پیشرفت اقتصادی در سایه‏ی راهکار جدید و همچنین فکر و اندیشه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.