یاسوج- مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:در سال جاری ۴۵ درصد آتش سوزی منابع طبیعی این استان نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

آتش سوزی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ۴۵ درصد کاهش یافت

عزت الله بهشتی فرد با بیان اینکه منابع طبیعی این استان در کشور در رتبه اول قرار دارد به خبرنگار قدس آنلاین گفت: از ۳۸ هزار هکتار جنگل کاری از سال ۸۰ تا کنون ۲۲ هزار هکتار مشارکتی است که بیشتر در نقاط گرمسیری استان صورت گرفته است.

۳۴ هکتار گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت رفت

وی با اشاره اهمیت کشت گیاهان دارویی گفت: ۳۴ هکتار گیاهان دارویی در استان با همکاری منابع طبیعی به زیر کشت رفته است و از هر ۵۰ هزار تومان هزینه در این تولیدات ۴۶۰ هزار تومان عاید افراد شده است.

این مسئول استانی با بیان این موضوع که مهار آتش سوزی ها نسبت به سال قبل مطلوبتر بوده است افزود:در سال گذشته ۷۰ مورد آتش سوزه با گستره ی ۹۰۰ هکتار  و در سالجاری ۸۸ مورد آتش سوزی با گستره ۵۰۰ هکتار اعلام شده است.

۴۵درصد آتش سوزی کمتر از سال گذشته بوده است

وی با بیان اینکه: در سال جاری ۴۵ درصد آتش سوزی کمتر بوده، گفت: این آمار نشان دهنده ی عملکرد سریعتر، بهتر و عملیاتی تر در آتش سوزی ها نسبت به سال گذشته بوده است.

بهشتی فرد در خصوص آتش سوزی های اخیر در استان عنوان کرد: مردم کمک های بسیاری اعم نیروی انسانی و  امکانات غذایی را کردند.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شش هزار نهال توسط سودجویان برای تصرف اراضی ملی کاشته شد که با دستگاه قضا در استان اجازه تصرف بیشتر این افراد داده نشد.

وی با بیان اینکه: کمبود نیرو و تجهیزات و اعتبارات در این دستگاه وجود دارد، جلوگیری از ساخت و ساز های غیر قانونی در مسیر جوخانه و احداث پارک جنگلی در تنگ مهریان را اقدامات مهم این این دستگاه عنوان کرد.

۳۰ آبگرمکن خورشیدی برای جلوگیری از تخریب منابع ملی نصب شد

بهشتی فرد گفت: بیشترین تخریب جنگل در حوزه سیلاب کلوار در زیلایی بوده که برای مقابله با این تخریب ها،   در ۳۰ روستای استان  آبگرمکن خورشیدی تامین و نصب شد.

وی از کشفیات این دستگاه خدمات رسان استان گفت: ذرت بلالی فروش های منطقه دشت روم درختان در مرز استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد را قطع می کنند، تنه برای استفاده در ذرت بلالی شاخه ها را نیز برای ذغال استفاده می کنند.

وی از عدم همکاری ستاد مدیریت بحران استان ابراز گلایه کرد و افزود: متاسفانه در همکاری با منابع طبیعی ضعیف عمل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.