شهرکرد-معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: رفع تصرفات اراضی ملی در سال گذشته بیش از ۲۱۸ هزار متر مربع به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

۲۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی در سال ۹۵ رفع تصرف شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خدایار باقری ظهر چهارشنبه در ستاد مبارزه با زمین خواری چهارمحال و بختیاری گفت:احکام اجرایی قطعی از سوی راه و شهرسازی ۴۱۹ هزار و ۵۵۶ متر مربع به ارزش ریالی بیش از ۸۸ میلیارد ریال بوده است، همچنین رفع تصرفات در سال گذشته بیش از ۲۱۸ هزار متر مربع به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

وی به مشکلات اجرای احکام  در رفع تصرفات راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: نبود امکانات مناسب، عدم توقف عملیات ساخت و ساز متصرفین توسط نیروی انتظامی، عدم همکاری ادارات و شهرداری ها در خصوص در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات و همچنین مراجع قضایی دستورات صریح برای توقف عملیات متصرفین بلافاصله بعد از ارائه گزارش تخلف توسط راه و شهرسازی از جمله مشکلات این دستگاه در اجرای رفع تصرفات است.

باقری خاطر نشان کرد: احکام قطعی اجرا شده در سال ۹۵ حدود ۱۳۰ هزار متر مربع، همچنین در بحث رفع تصرفات فوری بیش از ۱۸۱ متر به ارزش ریالی حدود ۶ میلیارد تومان بوده است.

در ادامه معاون امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از اراضی استان مربوط به زمین های کشاورزی است، افزود:تا کنون ۲۵۰ هزار هکتار تحت اراضی  دیم و آبی در سطح استان شناسایی شده است.

جزایری تصریح کرد: در سال گذشته ۲۳۱ مورد از تصرفات و ساخت  و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی قلع و قمع شده است که از این تعداد ۱۱۰ مورد بدون حکم قضایی و از طریق خوداجرایی انجام شده و مابقی از طریق صدور حکم مراجع قضایی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: سیاست اصلی معاونت امور اراضی بر مبنای پیشگیری است و تلاش می شود قبل از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی توسط این مجموعه جلوگیری شود تا ضرر و زیان های کمتری حاصل شود.

جزایری اظهار کرد: یکی از مشکلات امور اراضی در رفع تصرفات نبود وحدت رویه بین فرمانداری ها و مراجع قضایی است که باعث اختلال در روند رفع تصرفات شده است.

به گزارش قدس آنلاین، در این جلسه مصوب شد، زمین های حریم شهرها که در اختیار مرتع داران است بدون تغییر کاربری به راه و شهرسازی برگردانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.