خرم‎آباد- معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی سال گذشته ۸۸ هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شد که در مجموع ۷۵ درصد تولید کتاب کشور در تهران و تنها ۲۵ درصد آن در استان‏ها صورت می‏ گیرد.

 سال گذشته 88هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شد

به گزارش خبرنگار قدس‎آنلاین، محمد سلگی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان با بیان اینکه ۵۰ نسخه از کتاب‏های جدیدالانتشار از سوی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری شده است اظهار کرد: حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران و تولیدکنندگان کتاب در پرداخت تسهیلات و همچنین اختصاص امکانات و تجهیزات خواهد بود.

وی بیان داشت: نمایشگاه کتاب لرستان ۳۳۴ اُمین نمایشگاه کتاب استانی کشور است و طی سال گذشته ۲۹ نمایشگاه کتاب استانی در کشور برگزار شده و برنامه امسال ما این بوده که در همه‏ی استان‏ها یک دور نمایشگاه کتاب را برپا کنیم.

سلگی افزود: یکی دیگر از سیاست‏های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از کتاب‏فروشی‏ها است که در این راستا تسهیلاتی به فروشگاه‏های کتاب ارائه می‏شود.

وی تصریح کرد: همچنین نوسازی، تجهیز و تأسیس فروشگاه‏های کتاب از دیگر سیاست‏های مهم این وزارتخانه است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حمایت از کتاب‏ها و آثار ارزشمند در قالب ایجاد کمیته خرید کتاب از دیگر برنامه‏های مدنظر این وزارتخانه است؛ اظهار کرد: پرداخت یارانه به فروشگاه‏های کتاب از اهم حمایت‏های دولت در جهت توسعه فرهنگ کتاب‏خوانی و انتشارکتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.