اهواز_ فرمانده انتظامی خوزستان در نشست خبری از افزایش ۸۳ درصدی کشفیات جرائم خشن در۲۸ روز گذشته در سطح استان خبر داد.

افزایش ۸۳ درصدی کشفیات جرائم خشن درخوزستان

به گزارش قدس آنلاین، سردار حیدر عباس‌زاده در نشست خبری که ظهر امروز در فرمانداری انتظامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این نشست در راستای اطلاع‌رسانی برنامه‌های پلیس در خصوص بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس، دهه ماه محرم و هفته ناجا برگزار شده و یاد ۲۳ هزار نفر شهید و رزمنده خوزستان در دفاع مقدس  و ۱۸۰ شهید نیروی انتظامی خوزستان را گرامی داریم.

وی افزود: نیروی انتظامی به طور مستقل و همچنین همراه نیروهای مسلح برنامه‌هایی در خصوص هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار خواهد کرد.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد: نیروی انتظامی جهت کاهش ترافیک و پیشگیری از مزاحمت‌های خیابانی و تأمین امنیت دانش‌آموزان تلاش می‌کند تا نیروهای ثابت جلوی مدارس مستقر شوند.

عباس‌زاده بیان کرد: همچنین طرح ترافیکی تسهیل تردد دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفته است و هماهنگی‌های مختلف با مسئولین آموزش و پرورش در خصوص بررسی و معاینه فنی سرویس‌های مدارس و تخلفات کیفری رانندگان سرویس مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در سراسر کشور به طور یکسان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: پیشگیری، ایمن‌سازی و نصب علائم هشداردهنده در مسیرهای پرتردد دانش‌آموزان در حاشیه خیابان‌ها و در حوزه‌های پرترافیک در سطح شهرها اجرا خواهد شد.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته برخی از دانشجویان مورد سرقت قرار می‌گرفتند، گفت: فعال کردن یگان‌های انتظامی در شهرستان‌های سراسر استان به ویژه یگان‌های امداد در مراکز استان در راستای جلوگیری از وقوع سرقت از دانشجویان برنامه‌ریزی شده است.

عباس‌زاده با اشاره به برنامه‌های ایام محرم عنوان کرد: برنامه‌های خوبی در این زمینه پیش‌بینی شده است و فردا در فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان جلسه‌ای با حضور فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها در راستای تأمین امنیت، ترافیک و ... برگزار می‌شود و تلاش بر این است در مراسمات ماه محرم در کلیه حسینیه‌ها و مراکز عزاداری مأمورین انتظامی مستقر شوند تا مراسم عزاداری حسینی با آرامش کامل برگزار شود. همچنین تشکیلات اطلاعاتی برای پیشگیری از وقوع حوادث امنیتی فعال خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری هفته ناجا نیز افزود: مهم‌ترین اهداف هفته ناجا عمق بخشیدن به تعامل با مردم جهت جلب مشارکت مردم در بحث نظم است. یکی از برنامه‌های دیگر ما افزایش کیفیت ارائه خدمات انتظامی در حوزه ترافیک، حوادث و هرگونه خدمات در حوزه پلیس است.

فرمانده انتظامی خوزستان  گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف پلیس کاهش جرایم و افزایش کشف جرم در جامعه است که برای مقابله با جرایم خشن، سرقت، و ... برنامه و راهکار اجرایی داریم و سعی می‌شود با اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش این جرایم باشیم.

عباس‌زاده با بیان اینکه با کشف جرم، جرم از بین نمی‌رود، خاطرنشان کرد: یکی از تأثیرات کشف جرم این است که شاهد کاهش جرم و افزایش احساس امنیت  مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه مقابله با جرایم خشن و سرقت در شهریورماه سال جاری تصریح کرد: از ابتدای شهریورماه تاکنون ۱۱۳ درصد کشف قتل و ۲۷ درصد کاهش قتل داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در استان خوزستان سرقت مسلحانه، سرقت به عنف و تیراندازی دارای بیشترین فراوانی در حوزه جرایم خشن هستند که بخشی از تیراندازی‌ها در استان مربوط به مناسبت‌ها است که باید اقدامات فرهنگی در این زمینه انجام شود و قطعاً در صورت عدم رعایت با عاملان تیراندازی برخورد خواهد شد.

عباس‌زاده اظهار کرد: در زمینه سرقت مسلحانه ۷۳ درصد کشف داشته‌ایم که باید در این زمینه تلاش بیشتری شود. همچنین در خصوص سرقت به عنف ۳۹ درصد کاهش و ۷۸ درصد کشف داشتیم.

وی گفت: یکی از موارد نگران‌کننده در استان خوزستان تیراندازی است که بخشی از آن در مناسبت‌ها انجام می‌شود ولی بخش دیگر آن به افراد و منازل و با خودروها انجام می‌شود که آمار بالایی دارد. از اول شهریورماه تا روز ۲۸ شهریورماه امسال ۸۱ درصد کشف تیراندازی به مردم و  منازل و ۱۹ درصد کاهش داشتیم که این آمار در این بازه زمانی در سال گذشته بسیار پایین بود.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به کل کشفیات جرایم خشن در ۲۸ روز گذشته در شهریورماه سال جاری تصریح کرد: در کل ۸۳ درصد جرایم خشن در خصوص قتل، سرقت مسلحانه، سرقت به عنف، تجاوز به عنف، تیراندازی و شرارت کشف شده است که ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

عباس‌زاده با اشاره به درگیری در منطقه پتک عنوان کرد: بسیاری از عاملین این درگیری دستگیر و بازداشت شده‌اند و باید در این زمینه شورای تأمین وارد کار شود تا مشکل به طور کامل رفع شود ولی در حال حاضر امنیت در منطقه برقرار است.

وی گفت: امنیت را خود مردم تولید می‌کنند و پلیس حافظ، پاسدار ارتقای امنیت است و قرار بر این است که در این زمینه دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ بعدازظهر در یکی از منطقه‌ها با مردم ملاقات حضوری داشته باشیم.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: در خصوص وقوع سرقت‌ها سامانه‌ای طراحی کردیم و کلیه تماس‌هایی که با ۱۱۰ گرفته می‌شود در این سامانه ثبت می‌شوند و آمار دقیق در اختیار فرمانده انتظامی قرار می‌گیرد و در حال حاضر این سامانه تنها در استان آذربایجان راه‌اندازی شده و در خوزستان نیز در حال راه‌اندازی است.

عباس‌زاده با اشاره به اقداماتی که در زمینه جمع‌آوری و کشف سلاح و مهمات غیرمجاز انجام شده نیز اظهار کرد: یکی از دلایل ناامنی‌ها در استان خوزستان دسترسی آسان به اسلحه است که در این زمینه ۹۹ درصد افزایش جمع‌آوری سلاح داشتیم و ۳۱۱ قبضه شکاری و جنگی کشف شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که افراد از سلاح دارای مجوز سوءاستفاده کنند و از آن برای تیراندازی مناسبت‌های فرهنگی و ... استفاده شود مجوز اسلحه باطل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.