زاهدان-بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، از اجرای موفقیت آمیز طرح آزمایشی هوشمندسازی علائم کمک ناوبری در بندر چابهار با کمترین هزینه خبر داد.

طرح  هوشمندسازی علائم کمک ناوبری بندر چابهار با موفقیت انجام شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر،بهروز آقایی اظهار داشت: علایم کمک ناوبری بندر چابهار شامل ۹ بویه مجهز به چراغهای مخصوص در مسیر آبراه بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری بوده، که مسیر ایمن جهت ورود و خروج کشتیها به بندر را بصورت شبانه روزی فراهم می نمایند و اطمینان از سلامت و عدم خاموشی چراغ ها در شب، بجهت حفظ ایمنی ترافیک دریایی بندر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ بطوری که بررسی آماده به کاری مداوم بویه ها، توسط تکنسین های دریایی الزا می است.

وی خاطر نشان نمود: با اجرای این طرح بدون نیاز به حضور میدانی کارشناسان و با تلفیق سیستم الکترونیکی و مخابراتی، وضعیت بصورت ۲۴ ساعته پایش شده و کنترل بویه از طریقGSM ، GPRS و GPS در اختیار کارشناس مربوطه قرار می گیرد به گونه ای که بروز هر مشکل در بویه ها، از طریق تماس، پیامک و رادیو مودم، گزارش می گردد.

آقایی اظهار داشت: نصب و راه اندازی آزمایشی پروژه هوشمند سازی ۵ عدد از بویه های موجود بندر چابهار، انجام و پس از تست های نهایی مربوطه، به صورت فعال تحویل اداره ایمنی و حفاظت دریایی گردید.

وی افزود: طرح نهایی هوشمند سازی علائم کمک ناوبری ، شامل باز طراحی چراغهای دریایی و سازگاری با سیستم وب و اندروید پس از حصول نتیجه طرح کنونی قابل دستیابی و اجرا خواهد بود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.