جوین- معاون فرماندار شهرستان جوین در جلسه شورای هماهنگی و پیشگیری مواد مخدر از این شورا خواستار رصد کردن راه های پیشگیری از این بیماری شد.

شورای هماهنگی موادمخدر دنبال رصد کردن راه های پیشگیری از این بیماری باشند

به گزارش قدس آنلاین، معاون فرماندار شهرستان جوین در جلسه شورای هماهنگی و پیشگیری مواد مخدرکه در محل فرمانداری گفت: شورای هماهنگی مواد مخدر باید دنبال رصد کردن پیشگیری از ورود به این بیماری لاعلاج باشد.

برغمدی تصریح کرد: آنچه تا امروز در مورد مواد مخدر در جامعه به عنوان یک درد خانمان سوز وجود دارد زندان بوده است. شورای هماهنگی مواد مخدر باید دنبال رصد کردن پیشگیری از این بیماری باشد.

برغمدی خاطرنشان کرد: در صورتی که اعتیاد یک نوع بیماری است و باید پیشگیری انجام شود و برای درمانش دنبال اقدام باشیم.

وی تصریح کرد: نگرش ها باید در جامعه به سمت و سوی آگاهی دادن از طریق شبکه های اجتماعی، نهادهای فرهنگی همچون ائمه جمعه وجماعات، آموزش وپرورش، فرهنگ و ارشاد و دانشگاه های سطح شهرستان انجام شود و روحانیت در این مبارزه می تواند نقش اساسی ایفا کند.

معاون فرماندار جوین اضافه کرد: برای پیشگیری از اعتیاد لازم است طرحهای جایگزین ارائه دهیم مانند ایجاداشتغال، امکانات تفریحی و بررسی آسیب های اجتماعی در سطح جامعه که مهمترین عوامل پیشگیری هستند.

برغمدی اظهار داشت: براساس بررسی های انجام شده نشان می دهد امروزه عدد مخدرها به حدود ۴۰۰ نوع افزایش یافته است که می توان به داروهای چاقی و لاغری و نیروزا وشادی آور نیز اشاره کرد.

وی اضافه کرد: پس از درمان نیز با ایجاد اشتغال پایدار برای افرادی که سلامت خود را بدست آورده اند باید از برگشتشان به اول خط پیشگیری کرد.

برغمدی گفت: تمامی نگاه های جوامع بشری به سوی انقلاب اسلامی معطوف شده است تا از اقدامات عملی در مبارزه با موادمخدر الگوبرداری کنند و به مبارزات خود افتخارمی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.