عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه بیشتر به مسائل آبی در کشور، گفت: ۳۰۰ میلیون دلار امسال برای آبرسانی به روستاهای کشور اختصاص یافت.

۳۰۰ میلیون دلار برای آبرسانی روستاهای کشور اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد شاعری امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دو مجتمع آبرسانی روستایی شهدای ولامده نکا با تاکید بر اهمیت آب در زندگی مردم، اظهار داشت: اگر تمام مسائل را رفع کنیم اما موضوع آب حل نشود مردم در مضیقه و چالش خواهند بود چون زندگی بدون آب امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به تصویب ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار در مجلس برای آبرسانی به روستاهای کشور افزود: با همکاری دیگر نمایندگان تلاش داریم اعتبارات خوبی را برای آبرسانی به روستاهای مازندران از این بودجه اختصاص دهیم تا روستاهای بیشتری از این نعمت بی بدیل الهی بهره‌مند شوند.

آبرسانی به ۴۹۷ روستای مازندران

مجید عبدالهی، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز گفت: از زمان تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی تاکنون، به اندازه ۴ سال و درچهار سال گذشته نیز به اندازه ۱۰ سال برای آبرسانی به روستاهای استان تلاش شده است.

وی افزود: در ۱.۵ سال گذشته به ۳۱۲ روستا و در چهار سال گذشته هم به ۴۹۷ روستای استان آبرسانی شد.

عبدالهی گفت: از محل بودجه صندوق توسعه ملی آبرسانی به ۵۵۰ روستا را در دستور کار داریم که تاکنون ۲۴۷ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با ابراز خرسندی از آغاز عملیات اجرایی فاز دو مجتمع آبرسانی روستایی شهدای ولامده شهرستان نکا، گفت: در فاز یک این مجتمع آبرسانی، سه روستا با صرف اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان آب‌دار شدند و در فاز ۲، آبرسانی به ۱۱ روستا با برآورد اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان را آغاز کردیم که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات لازم بتوانیم فاز دو این مجتمع را به زودی به اتمام و بهره برداری برسانیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.