عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور دارد.

برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور دارد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا کاتب بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: رشد و توسعه و تعالی کشور درگرو تلاش مسئولان نظام و دولتمردان است و امروز ارتقا و بهبود فضای کسب‌وکار از جدی‌ترین چالش‌های دولت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور دارد افزود: تا پایان سال باید ۹۷۰ هزار شغل تحویل ملت داده شود و این مسئله در اولویت اول دولت قرار دارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رتبه ایران در بخش فضای کسب‌وکار درگذشته ۱۵۰ بود که باوجود تلاش‌های آشکار دولت و حمایت بخش خصوصی اکنون این رتبه به ۱۱۸ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص رقابت‌پذیری تحول خوبی را در راستای توسعه کشور ایجاد می‌کند یادآور شد: ایران در این حوزه در منطقه رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داده اما یا این وجود این وضعیت مطلوبی نیست و باید برای ارتقا آن تلاش بیشتری انجام شود.

کاتب با بیان رتبه رقابت‌پذیری اقتصاد ایران خاطرنشان کرد: ایران در این حوزه از رتبه ۸۵ به ۷۶ رسید و این رتبه نسبت به عملکرد دستگاه‌های مربوطه خوب است اما رتبه ایده آل درنتیجه گیری نیست.

وی اضافه کرد: دولت و مجلس در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای برای کسب رتبه سوم در دو شاخص رقابت‌پذیری اقتصادی بین‌المللی و رقابت‌پذیری بین‌المللی حقوق مالیاتی دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان گفت: در فضای کسب‌وکار با توجه به برنامه ششم توسعه باید سالانه ۱۰ رتبه ارتقا پیدا کنیم و تا پایان برنامه رتبه کسب‌وکار ایران باید زیر ۷۰ باشد.

وی تسهیل در ارائه خدمات به مردم و تقویت و افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه را زمینه‌ساز رونق اقتصادی و تحقق هدف دولت در ایجاد ۹۷۰ هزار شغل دانست و اذعان کرد: چرخه تولید باید در کشور ایجاد شود و سیستم اداری اصلاح شود برای جذب حمایت بخش خصوصی تلاش مضاعفی انجام شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.