در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشست‌های مختلفی در ارتباط با بررسی ابعاد مختلف سند آموزش ۲۰۳۰ در حال برگزاری است.

برگزاری نشست‌های مرتبط با سند ۲۰۳۰ در حاشیه نشست سازمان ملل

به گزارش قدس آنلاین، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشست‌های مختلفی در ارتباط با بررسی ابعاد مختلف سند آموزش ۲۰۳۰ در حال برگزاری است.

۲۰۳۰ نام یک سند آموزشی که در سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی با عنوان پوشش سواد و افزایش کیفیت آموزش، با ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه در سازمان ملل به تصویب رسید و کشورهای عضو ملزم به رعایت آن شدند.

 ایران نیز از کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس بود که متعهد به اجرای این سند شد، اما پس از هشدارهای مقام معظم رهبری اجرای آن متوقف شد.

روز گذشته، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گروهی از جوانان و سران کشورهای دنیا برای ارزیابی پیشرفت‌ها در اجرای سند ۲۰۳۰ گرد هم آمده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وب‌سایت سازمان ملل گزارش داده این نشست که به‌همت نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور جوانان و نمایندگی‌های دانمارک و هلند در سازمان ملل برگزار شد، فرصتی برای تعامل مستقیم جوانان با مقام‌های سازمان ملل و ارائه نظرات آنها در اجرای سند ۲۰۳۰ فراهم آورد.  

در روزهای آینده نیز قرار است نشست‌های دیگری در همین باره برگزار شوند. «تأمین مالی برای آیندگان: آموزش و پرورش در ۲۰۳۰»، عنوان نشستی است که میزبانی آن را نمایندگان کشورهای نروژ، فرانسه، مالاوی و جمهوری سنگال به‌عهده دارند و در آن مسائل مختلف از جمله چالش‌های پیشِ‌رو برای اجرای سند دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این نشست که قرار است تا ساعاتی دیگر در روز چهارشنبه برگزار شود، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، «ارنا سولبرگ» نخست‌وزیر نروژ و شماری از مقام‌های بلندپایه سازمان ملل حضور خواهند داشت. احتمال دارد مقام‌هایی از دیگر کشورها نیز در این نشست حضور داشته باشند.

قرار است نشست‌های متعدد دیگری نیز برای بررسی زوایا و ابعاد مختلف مربوط به این سند در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در روزهای آینده برگزار شوند.  

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.