رشتخوار - عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز قلدری و زورگویی هیچگونه تاثیری براراده ملت و مردم در ایران نخواهد داشت.

زورگویی استکبار تاثیری بر اراده ملت و مردم در ایران نخواهد داشت

 به گزارش قدس آنلاین عصر روز چهار شنبه ،سعید جلیلی در سفرش به رشتخوار که به منظور روز روستا به کریم آباد رشتخوار سفر کرده بود در جمع اهالی این روستا گفت: شاهد بودید، که قلدری‌های آمریکا و استکبار جهانی با ایستادن و اراده ملت  ولایت مدار ایران منجر به رفتن شاه از کشور شد، قلدری و حمایت‌های آنها از صدام شکست و نابودی صدام را در پی داشت.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: امروز یک افتخار بسیار بزرگ است که یک روستا بر اساس توانمندی‌های خودش موفقیت‌هایی را بدست آورد.

جلیلی در ادامه با تاکید براینکه امروز اگر خودباوری در بین مردم جنبه عملیاتی پیدا کند موجب موفقیت‌های بزرگی در کشور خواهد شد، یادآور شد: اگر جوانان و مردم یک روستا اراده کنند، بسیاری از آسیب‌ها را می‌توانند جلوگیری و مانع شوند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه با توجه به سخنان رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل نیز، گفت: آمریکا به دنبال زورگویی با منطق قدیمی استکبار است.

وی در ادامه با توجه به اقرار دشمن در رابطه با اینکه ایران یکی از امن‌ترین کشورهای  درمنطقه است، افزود: امروز دشمن با تمام قدرتی که دارد در تلاش برای دستیابی به اهداف خود است، اما هیچگاه در این زمینه موفق نمی‌شود.

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، با اشاره به اینکه بعضی اوقات الگو قرار دادن موفقیت‌ها در محیط کوچک همچون روستا رمز موفقیت و پیشرفت در کشورخواهد بود،  تصریح کرد: اگر ملتی بر آن فرهنگ غنی که دارد، اکتفا کند، استعدادها و موفقیت‌های زیادی رقم می‌خورد و این خودش نیز الگو خواهد شد.

جلیلی در ادامه افزود: امروز روستا و کاردر حوزه کشاورزی و دامپروری یک سند بسیار خوب برای پی بردن دشمن است، که تنها جنگ در پیروزی یک ملت دخیل نیست.

وی در ادامه با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر برنامه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: امروز روستای کریم آباد با مهاجرت معکوس به عنوان یک سند بسیار خوب در زمینه فعالیت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه امروز اگر موفقیتی در یک روستا رقم می‌خورد، باید این موفقیت به عنوان یک الگو در جامعه و  برای مسئولین باشد، افزود: اراده مردم و جوانان یک روستا و موفقیت‌های کسب شده می‌تواند، به عنوان یک الگو در کشور حفظ و حمایت شود، اگر این اتفاق افتاد، دیگر اشخاصی همچون ترامپ و دیگر کشورها قدرت تحریم را نخواهند داشت.

جلیلی در ادامه سفرش به شهر رشتخوار با امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر رشتخوار دیدار کرد و گفت: متاسفانه با وجود اختصاص ۲۲۰ هزار میلیارد دلار بودجه سال ۹۵ ۱۸۰ هزار میلیارد هزینه جاری کشور بود که فقط ۴۰ هزار میلارد آن صرف عمران کشور شده است

وی خاطر نشان   این مبلغ از بودجه مانده برای عمران کشور سالها طول می کشد تا طرح های نیمه کاره کشور تکمیل شود

جلیلی با ذکر این که باید سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار جذب سرمایه برای ایجاد اشتغال در کشور داشته باشیم که در ۴ سال گذشته کمتر از ۴ میلارد دلار جذب شد.

وی با تاکید بر استفاده از مشارکت مردمی در تکمیل طرحهای عمرانی برای پیشرفت شهرها و روستاها گفت:باید طرحهای مورد نیاز هر شهر و روستا بر اساس اولویت بندی با مشارکت دولت و مردم اجرا شود.

رییس شورای شهر رشتخوار هم در این دیدار با اشاره به مشکلات سطح شهرستان رشتخوار در خصوص پروژه های فولادی و صنعتی اظهار داشت:متاسفانه علیرغم قول ها و بازدید های مسئولان کشوری و استانی از شهرک صنعتی و فولاد رشتخوار هنوز بحث و قوانین دست و پا گیر محیط زیست باعث شده علیرغم هزینه ۳۰ میلیارد تومانی فولاد هنوز بلاتکلیف بماند

محمد چوپی با درخواست از نماینده رهبری برای رفع مشکلات این پروژه ها وفعال سازی آن که هزاران شغل ایجاد می کند را تلاش کند

وی همچنین بر فعالیت بنیاد برکت و استان قدس رضوی در این شهرستان با توجه به فقر و محرومیت شدید حاکم بر شهرستان شد و گفت:با وجود آنکه بیش از ده روستای بخش مرکزی این شهرستان در اختیار آستان قدس رضوی است و ده هاچاه کشاورزی و هزاران دام سبک و سنگین در اختیار دارد که یک ریال در منطقه هزینه نمی شود خواستار مشارکت در پروزه های عمرانی شهرستان رشتخوار شد

احمد طیبی امام جمعه رشتخوار هم خواستار تخصیص بودجه برای ۴ بانده شدن محور رشتخوار به تربت حیدریه و ااحداث خانه عالم در مناطق روستای و احداث مصلی در شهر رشتخوار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.