رشت- مدیر کل اوقاف وامور خیریه گیلان گفت: طرح سوگواری بصیرت عاشورایی در استان گیلان همزمان با سراسر کشور از ۳۱شهریور تا ۲۸ آبان ماه با هدف تبین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی برگزار می شود.

طرح سوگواری بصیرت عاشورایی در گیلان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام ستار علیزاده در نشست خبری امروز  با موضوع برگزاری طرح بزرگ بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه گیلان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام الله محرم  با اشاره به نقش خطیر رسانه های انقلابی و جهادی و ایثاری  به عنوان مبلغان پیام محرم گفت: امروز جهانیان تشنه معارف حسینی و اهل بیت هستند و حوزه ی رسانه که پیام رسان عزت، شهادت و رعایت کرامت انسانی عاشورا است بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان ویژه برنامه های امسال طرح بزرگ بصیرت عاشورایی را حاوی پیام هایی برای بهره برداری از درس های عاشورا عنوان کرد و گفت: امسال برنامه ها با هدف تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی و بیان وقایع نهضت حسینی در ریشه کن کردن انحرافات و خرافات در مکتب سید الشهدا و همچنین حول محور اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در ماه محرم وصفر برنامه ریزی شده است.

وی درباره اجرای سایر برنامه های ویژه ماه محرم و صفر توسط اداره کل اوقاف استان گیلان، گفت: تشکیل قرارگاه استانی، جلسه توجیهی و استفاده از رسانه ها و سایر ظرفیت های استانی، تشکیل جلسه با نخبگان و ائمه جماعات و... نیز استفاده از ۳۰۰مبلغ بومی و اعزامی از قم در ۵۰۰ بقعه متبرکه استان گیلان جهت برگزاری برنامه های متنوع مختص این ایام خواهد بود.

علیزاده با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی که در حدود۵۰۰کشور در جهان می شود، گفت: برگزاری چنین همایش هایی در سطح جهان نشان می دهد فرهنگ و نام اباعبدالله(ع) فرهنگ جهان را در برگرفته است و تأثیر گذار است.

مدیرکل اوقاف و و امور خیریه گیلان با اشاره به پیام محرم اذعان کرد: رعایت کرامت و اخلاق انسانی، اتمام حجت در دفاع از حقانیت، عدالت و شرف انسانی، مقابله ظلم و ستم، دفاع از اسلام و دین و قرآن و امر به معروف و نهی از منکر است.

علیزاده با بیان اینکه یکی از مهمترین پیام های محرم رعایت حجاب و عفاف است، گفت: رعایت عفاف و حجاب در الگوبرداری از حضرت زینب(س) حتی در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات و زیر تیغ دشمن و درمقابل تهاجم ناجوانمردانه دشمن از مهمترین های پیام عاشورا است.

وی با اشاره به مکتب و فرهنگ اثرگذار کربلا، تصریح کرد: امروز در زمان غیبت امام زمان(عج) مهمترین پیام عاشورا پیام حقانیت جبهه حق است و امروز دم زدن از کربلا یک افتخار است چرا که بواسطه آن دنیا از آن درس می گیرد.

علیزاده با بیان اینکه اوقاف در طول سال برنامه های متنوعی را برگزار می کند، افزود: طرح سوگواری بصیرت عاشورایی در استان گیلان همزمان با سراسر کشور از ۳۱شهریور تا ۲۸آبان ماه با هدف تبین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی برگزار می شود.

وی با اشاره به شعار نورانی امسال با مضمون "کرامتنا الشهاده"، اذعان کرد: "کرامتنا الشهاده" بخشی از جمله نورانی حضرت زین العابدین (ع)است که بیان کننده کرامت اهل بیت با شهادت در مسیر خداوند است.

مدیرکل اوقاف و و امور خیریه گیلان با بیان اینکه اولین برنامه ویژه محرم با همایش شیرخوارگان حسینی در در ۵۰بقعه متبرکه آغاز خواهد شد، افزود: برنامه لبیک یا اباعبدالله در سراسر کشور و در ۱۳بقعه در ۱۳شهرستان گیلان و بصورت متمرکز در خواهرامام رشت (ع) نیز برگزار می شود.

وی افزود:برنامه اهلی من عسل توسط آموزش پرورش در ششم محرم، نماز ظهر عاشورا، عزارداری امام سجاد(ع)، همایش خطبه های علوی، برنامه اربعین حسینی و تجمع بزرگ لبیک یا رسوالله در پایان صفر و در روز رحلت پیامبر آخرین برنامه اوقاف در ماه صفر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.