معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: نرخ بیکاری ایثارگران در کشور ۴ درصد و در استان همدان ۲.۲ درصد است.

نرخ بیکاری ایثارگران در کشور ۴ درصد است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ایزدی در شورای مشورتی ایثارگران استان همدان با بیان اینکه مردم همدان ولایی و خونگرم هستند و در دوران ۸ سال دفاع مقدس نیز نقش‌آفرین بودند و در بسیاری از عملیات‌ آن دوران شرکت داشتند، گفت: تقدیم ۸ هزار شهید و ۱۷ هزار جانباز از استان همدان به انقلاب اسلامی سرمایه اندکی نیست.

وی وجود خانواده شهدا را بزرگ‌ترین نعمت برای هر استان و کشور دانست و باتاکید بر تکریم خانواده شهدا گفت: رئیس‌جمهور هر دو هفته یک‌بار به دیدار خانواده شهدا می‌رود تا این اقدام الگویی برای مدیران باشد.

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ایثارگری را یک مقوله ملی دانست و با بیان اینکه مدیون رزمندگان، ایثارگران و شهدا هستیم و باید قدردان شهدا و خانواده‌های آن‌ها باشیم، ادامه داد: استان همدان در اجرای طرح «سپاس» موفق بوده و رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

وی باتاکید براینکه مسئولان باید هفته‌ای یک ساعت وقت بگذارند و از خانواده شهدا سرکشی کنند و از سوی دیگر به اشتغال ایثارگران توجه داشته باشند، عنوان کرد: نرخ بیکاری ایثارگران در کشور ۴ درصد و در استان همدان ۲.۲ درصد است.

شناسایی ۳۵۶ فرزند شهید بیکار در کشور

ایزدی با اشاره به شناسایی ۳۵۶ فرزند شهید بیکار در کشور و بیان اینکه از این تعداد ۲۲۰ نفر مدرک زیر دیپلم دارند و مابقی دارای مدرک بالاتر از دیپلم هستند، گفت: استان همدان با ظرفیت موجود می‌تواند مشکل اشتغال ایثارگران را حل کند.

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بااشاره به اینکه دولت یازدهم از آذر ۹۴ تا آذر ۹۵ حدود ۲ هزار سهمیه استخدامی داشت، گفت: باید برای حل مشکل بیکاری فرزندان شهدا برنامه‌ریزی داشت.

ایزدی با بیان اینکه نباید بیکاری وجود داشته باشد و با یک «یا علی» می توان مشکل ایثارگران را در این بخش حل کرد، گفت: خواسته ما از استاندار همدان در بحث اشتغال این است که ۲ هزار هکتار بیابان برهوت در همدان به ما بدهند.

وی گفت: با یک هکتار زمین برای هر نفر و تسهیلاتی که بنیاد شهید در اختیار فرزندان شهدا قرار می‌دهد، توسط گلدان‌هایی خاص می‌توانیم ۲۰۰ اصله نهال را پرورش دهیم که بعد از ۳ سال به درختانی خوب تبدیل شوند و تضمین می‌دهیم نیاز به آبیاری زیاد و حفر چاه نیز نداشته باشد.

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تاکید کرد: از ۴۰ سال قبل که بنیاد شهید تشکیل شده به غیر از یک مورد اختلاس، در سلامت اداری رتبه‌های نخست را داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.