سنندج- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از بازدید ۱۵۷ هزار زائر از یادمان‌های دفاع مقدس در این استان خبر داد.

بازدید ۱۵۷ هزار زائر از یادمان‌های دفاع مقدس کردستان/وجود۵۳۰ نقطه یادمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مراد حسنی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: دشمنان ما از طریق فضای مجازی سم‌پاشی و جوانان را به سمت خود سوق و می‌خواهند از ارزش‌های اسلامی دور نگهدارند.

وی با بیان اینکه بیان واقعیت‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی به جوانان از رسالت‌های اصلی امروز رسانه‌ها است، گفت:رسانه‌های ما باید با ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های انقلابی و اسلامی در مقابله با ضد ارزش‌هایی که از سوی دشمنان ترویج می‌شود مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد: الگوهای انقلابی و اسلامی باید از طریق رسانه‌ها به جوانان و نوجوانان معرفی شود تا با این الگوسازی‌ها زمینه را برای ترویج و نهادیه کردن بیش از پیش فرهنگ‌های ارزشی فراهم سازیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی با تمام ابرقدرت‌های شرق و غرب می‌جنگیدیم، گفت: در آن دوران همه دنیا علیه ما بودند ولی با سربلندی ما در این جنگ پیروز شدیم.

به گفته حسنی، عظمت ایثار و از خودگذشتگی مردم در طول هشت سال جنگ تحمیلی آنقدر بزرگ است که واقعا در حفظ آن مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۳۰ نقطه یادمانی مربوط به هشت سال جنگ تحمیلی در استان کردستان وجود دارد، گفت: باید با معرفی این مناطق و بیان واقعیت‌های هشت سال جنگ تحمیلی بستر نهادینه کردن فرهنگ ارزشی ایثار و شهادت را در جامعه ایجاد کنیم.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیز در استان اشاره کرد و افزود: بالای ۵۰۰ برنامه در طول این هفته در استان برگزار می‌شود که این برنامه‌ها در سطح شهرها و روستاها به فراخور روزهایی که نام‌گذاری شده اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کردستان به روز شمار هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: عطرافشانی مزار شهدا، دیدار نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در کردستان، اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق محروم، حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در برنامه‌های زنده تلویزیونی، برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح شهر و روستاها، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، برگزاری همایش تجلیل از بانوان و برگزاری شب شعر از جمله برنامه‌هایی است که در طول این هفته برگزار خواهد شد.

حسنی با بیان اینکه در کردستان بیش از ۵۰۰ شهیده داریم که حدود ۷۰ نفر از آنها در دیگری مستقیم با دشمن و ضد انقلاب به شهادت رسیده‌اند، اذعان کرد: تجلیل از مقام بانوانی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن در راستای مقابله با دشمنان و حراست از ارزش‌های انقلاب تلاش و جهاد کردند امری ضروری است.

*بازدید ۶۰ هزار زائر راهیان نور از باشگاه افسران

وی با اشاره به بازدید بیش از ۶۰ هزار نفر زائر راهیان نور از باشگاه افسران طی سال‌جاری گفت: مرکز فرهنگی و باغ موزه افتخاری برای استان است که می‌تواند زمینه را برای جذب بیش از پیش راهیان نور در استان فراهم سازد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار تا الان ۱۵۷ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کرده‌اند در مهر و آبان به دلیل آغاز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به بیانات امام راحل در زمینه صدور انقلاب اسلامی به جهان گفت: امروز تفکر ارزشی انقلاب ایران در بسیاری از کشورهای جهان نهادینه شده و بسیاری از بیانات امام با گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب جامه عمل پوشیده شده است.

حسنی اذعان داشت: مردم کردستان زحمات و ایثارگری‌های زیادی را به ویژه در طول هشت سال جنگ تحمیلی کشیده‌اند که در کمتر جایی از کشور می‌توان نمونه‌هایی از آن را دید.

وی با بیان اینکه در سایر استان‌ها برای حفظ این ایثارگری‌ها باغ موزه ایجاد شده است، گفت: باغ موزه که ما در استان می‌سازیم یک مجتمع بزرگ فرهنگی است که می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای جذب توریست باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.