کرمانشاه- دبیر همایش بین‌المللی محمد بن زکریای رازی در کرمانشاه گفت: همایش بین‌المللی محمد بن زکریای رازی ۲۱ و ۲۲ آذر ماه سال‌جاری در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی رازی در کرمانشاه برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، همایش بین‌المللی محمد بن زکریای رازی قرار است ۲۱ و ۲۲ آذر ماه سال‌جاری در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شود و امروز نشست خبری با حضور مسؤولان مربوطه با اصحاب رسانه برگزار شد.

روح‌الله بهرامی در این نشست با تاکید بر اینکه تا برگزاری همایش ۲ نشست دیگر با اصحاب رسانه در این خصوص برگزار می‌شود، افزود: یک نشست خبری در پایان دریافت نتیجه علمی و یک نشست یک هفته  قبل از برگزاری همایش در پیش داریم.

بهرامی خاطرنشان کرد: به خاطر شخصیت جهانی و ویژگی‌های منحصر به فرد که محمد بن زکریای رازی دارد، نه تنها متعلق به شهر ری و ایران است، بلکه در نهایت متعلق به جهان اسلام و جهان بشریت است.

بهرامی تاکید کرد: دنیا به محمد بن زکریا رازی احترام می‌گذارد و ما باید بیشتر احترام بگذاریم، زیرا شخصیت ایشان می‌تواند برای جهان اسلام بازسازی شود و برای جهان بشریت قابل اهمیت بوده است.

وی با تصریح بر اینکه جهان علم قرن هشتم و نهم را قرن رازی می‌دانند و رازی در این قرون بسیار درخشیده است، ادامه داد: رازی بنیان‌گذار دانش شیمی است و دنیا مدیون آن است و

به گفته دبیر همایش بین‌المللی محمد بن زکریای رازی در کرمانشاه، سه کمیته برای اجرای برنامه‌ها در این همایش تعریف شده است که شامل کمیته‌های علوم انسانی و فلسفه، کیمیاگری و شیمی و طب پزشکی و داروسازی است.

وی محمد بن زکریای رازی را بنیان گذار طب بیمارستانی و در جهان شناخته شده معرفی کرد و افزود: رازی برای نخستین بار دانش طب را بالینی کرد و در حوزه طب و دانش نقش عظیمی داشت.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون ۴ فراخوان علمی در ۴ مرحله به سه زبان فارسی، عربی و لاتین  منتشر شده است، ادامه داد: اندیشمندان، شیمیدانان، مورخان و فیلسوفان در سراسر دنیا ارسال مقاله داشته‌اند.

دبیر همایش بین‌المللی محمد بن زکریای رازی در کرمانشاه تاکید کرد: ارسال مقالات را ما محدود کرده‌ایم و فقط به مقالات مختص به رازی از همین رو دامنه مقالات محدود شده است، و تاکنون بالغ بر ۱۵۰ مقاله ارسال شده که پس از بررسی بهترین مقالات انتخاب و در همایش ارائه می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه رازی از اجرای برنامه‌های فرهنگی و علمی در حاشیه همایش خبر داد که شامل برگزاری نمایشگاه کتاب، تاسیس کارگاه رازی و... است و گفت: انجمن‌های علمی وزارت علوم را در رابطه با شخصیت رازی در این همایش مشارکت داده‌ایم و به‌خاطر شخصیت رازی که ایرانی است، از انجمن ایران هم خواسته شده همکاری لازم را داشته باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.