نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارشناس اجرای طرح تکاپو گفت: ۸۵ درصد اشتغال کشور در بنگاه های خرد و کوچک ایجاد شده است.

۸۵ درصد اشتغال کشور در بنگاه‌های خرد و کوچک ایجاد شده است

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه رستم خانی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با اشاره به وضعیت اشتغالزایی و سرمایه گذاری در سح کشور با ارائه پیشینه طرح توسعه کسب و کار اظهار داشت: مطالعات این طرح از سال ۹۲ در وزارتخانه با هدف توسعه پایدار اشتغال کلید خورد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این طرح با توجه به نرخ بیکاری و وضعیت بیکاران تنها توسعه اشتغال بوده است ادامه داد: میانگین بیکاری در استان یزد از نرخ میانگین کشوری بالاتر است و طرح توسعه کسب و کار به بهانه شناسایی اشتغال ها آغاز شد و پس از شناسایی به تحلیل اشتغال بپردازد و با کمک نهادهایی که می توانند اشتغالزایی داشته باشند برای رفع بیکاری اقدام کند.

رستم خانی افزود: تا سال پیش بحث در حوزه توسعه کسب و کارها بود اما از زمانی که در پهنه دولت مطرح شد نیاز به همراهی همه دستگاه ها احساس شد که در اردیبهشت ماه از سوی معاون اول ریاست جمهوری، بسته اشتغال فراگیر به دستگاه ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه ۸ رسته شغلی در این راستا شناسایی و ابلاغ شده است افزود: کشاورزی، دامپروری صنعت، حمل و نقل شهری، گردشگری، خدمات شهری و اجتماعی و ... از جمله رسته هایی است که در اجرای طرح تکاپو دیده شده است.

رستم خانی تصریح کرد: همچنین بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله طرح هایی بود که در استان یزد شناسایی شد و بر اساس ان مقرر شده ۹۰ هزار شغل با همکاری دستگاه ها ایجاد شود.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح و دستورالعمل هایی که ابلاغ شده است در این زمینه وزارت تعاون با همکاری اداره کار در استان یزد اقداماتی از جمله آموزش ها در این زمینه دنبال کرده اند.

رستم خانی با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت های فعال در این زمینه و توسعه ارتباطات برای کسب بازارهای جهانی گفت: ۸۵ درصد اشتغال کشور در بنگاه های خرد و کوچک است و شرکت هایی که در این زمینه به استان آورده شدند باید بتوانند شرکت های خرد و کوچک را تقویت کنند و به بازارهای جهانی نیز وصل شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.