با سرمایه‌گذاری البین بانک روسیه و مشارکت بخش خصوصی داخلی بزرگترین پروژه گردشگری و توریستی کشور تحت عنوان دهکده توریستی سبلان در اردبیل ایجاد می‌شود.

بزرگترین دهکده گردشگری کشور در اردبیل ایجاد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل مشاور طرح دهکده توریستی سبلان عصر چهارشنبه در نشست مدیرعامل البین بانک روسیه و مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به روند مطالعات و اجرایی این طرح گردشگری گفت: دهکده توریستی سبلان در زمینی بالغ بر ۳۹۰ هکتار طراحی شده است.

ایرج خوش باطن جانمایی این طرح را در مسیر پیاده روی قدیمی اردبیل به سرعین عنوان کرد و افزود: این جانمایی براساس ویژگی طبیعی و اقلیمی و ظرفیت های گردشگری و توریستی منطقه در نظر گرفته شده است.

وی هدف از اجرای طرح بزرگ دهکده گردشگری سبلان را تکمیل زنجیره گردشگری استان برشمرد و تاکید کرد که این پروژه سه نوع زمینه گردشگری متداول براساس استانداردهای جهانی را هدف قرار داده است.

به گفته مدیرعامل مشاور طرح دهکده توریستی سبلان توریسم درمانی، گردشگری ورزشی و اکو توریسم زمینه های دهکده گردشگری سبلان خواهد بود.

وی با اشاره به فرصت ممتاز این استان در بحث توریسم درمانی با وجود آب های گرم معدنی زیاد یادآور شد: در این طرح ایجاد دهکده المپیک با امکانات مدرن ورزشی برای جذب تیم های ملی و باشگاهی در رشته های مختلف در نظر گرفته شده که می تواند گردشگری ورزشی منطقه را متحول کند.

خوش باطن در بحث اکوتوریسم، رشد زیرساخت ها براساس اقلیم و افزایش مدت اقامت گردشگران را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: در این زمینه به بحث انرژی های نو نیز توجه شده و اولین دهکده انرژی برای تامین انرژی مجموعه در این طرح پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در قالب طرح دهکده گردشگری سبلان جاده ویژه دسترسی اردبیل به سرعین به طول هشت کیلومتر نیز پیش بینی شده است، ادامه داد: بخشی از این طرح نیز در کنار دریاچه قرار دارد که ایجاد تجهیزات و امکانات ورزش های آبی برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل مشاور طرح دهکده توریستی سبلان با بیان اینکه مراکز اقامتی متعددی در قالب های متنوع برای این مجموعه طراحی و اجرا خواهد شد، متذکر شد: با تکمیل نهایی دهکده سبلان، پذیرایی از سه هزار گردشگر امکان پذیر خواهد بود که ظرفیت بالایی است.

وی با اشاره به ایجاد هزار قطعه مراکز اقامتی سنتی ویلایی ۶۰۰ متری برای اسکان گردشگرانبرای این مجموعه، در خصوص زمان پیش بینی برای احداث و تکمیل این طرح عنوان کرد: اگر مشکلی در زمینه تسهیلات ایجاد نشود این طرح سه ساله تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.