جوین- امین رضا ملایجردی نوجوان ۱۶ ساله‌ای که حافظ قرآن و اهل شهر نقاب مرکز شهرستان جوین است، در کنار حفظ قرآن، جلسات سخنرانی و تفسیر قرآن نیز برگزار می‌کند و علاوه برهم سن و سالانش، بزرگ‌سالان نیز پای درسش حاضر می‌شوند.

نوجوان جوینی که بزرگترها را هم به جلسات تفسیرش جذب کرده است

به گزارش قدس آنلاین، در یکی مراسم های یادواره شهدا بود، برای سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت، تعجب کردم با این سن کمش چه می‌خواهد بگوید، وقتی شروع به صحبت کرد در جملاتش صراحت و شفافیتی عجیب وجود داشت، چه زیبا درباره مقام شهدا سخنرانی کرد و چه دل‌نشین سخنانش را با آیات قرآن در آمیخت.

امین رضا ملایجردی دانش‌آموز پایه دهم و در دبیرستان نمونه مشغول به تحصیل است.  

وی از ۶ سالگی و با کمک پدر و مادر و مربیانش در مهد قرآن فعالیت های قرآنی‌اش را آغاز کرد.  

این نوجوان نقابی حفظ قرآن را از ۱۲ سالگی آغاز کرده و در حال حاضر ۱۰ جزء از قرآن کریم را حفظ است.  

این نوجوان حافظ قرآن در خصوص فعالیت‌هایش در زمینه قرآن، گفت: از مدت‌ها پیش و به پیشنهاد آشنایان، در جلسات قرآن‌خوانی خانگی، برنامه تفسیر قرآن را برای دوستان و اقوام اجرا می‌کردم.

ملایجردی افزود: در حال حاضر در بسیاری از جلسات مذهبی و بزرگی که به مناسبت های مختلف در سطح شهرستان جوین و شهرستان‌های هم‌جوار برگزار می‌شود، به سخنرانی در موضوعات مختلف، همراه با تفسیر قرآن می‌پردازم.   

وی گفت: از همان ابتدا که حفظ قرآن را شروع کردم، برای اینکه آیات به خوبی در ذهنم ماندگار باشد، در زمینه تفسیر قرآن هم فعالیتم را آغاز کرد. 

این نوجوان حافظ قرآن تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر اوقات فراغتم را به حفظ قرآن می‌پردازم و به برادر کوچک‌ترم نیز قرآن می‌آموزم و کمک می‌کنم تا او هم بتواند قرآن را حفظ کند  .

ملایجردی بیان داشت: حفظ قرآن، هدف‌گذاری مرا در زندگی مشخص کرده و راه درست را پیش رویم قرار داده است.  

وی گفت: حفظ قرآن نه تنها مانع تحصیل من نشد، بلکه توان مرا دوچندان کرد چرا که قرآن موهبت بزرگی است که دل را روشن کرده و به انسان راه درست را نشان می‌دهد  . 

این نوجوان حافظ قرآن افزود: این فرهنگ غلطی است که فقط در مجالس ختم، قرآن خوانده شود، چرا که قرآن کتاب آسمانی و هدایتگر راه زندگی است و باید در تمام مراحل زندگی در کنار انسان باشد.

ملایجردی در ادامه به نقش راهبردی قرآن در زندگی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امروزه هجمه‌های فرهنگی دشمن بیشتر متوجه جوانان و نوجوانان است، قرآن بهترین وسیله است که می‌تواند از عقاید و افکار ما در مقابل این توطئه‌ها محافظت کند   .

وی ضمن توصیه به نوجوانان هم سن و سال خود جهت حفظ و عمل به دستورات قرآن، گفت: به دوستان و نوجوانان هم سن و سالم توصیه می‌کنم از فضاهای مجازی خارج‌شده و به یادگیری و حفظ قرآن روی‌آورند، چرا که یادگرفتن در سن نوجوانی مثل حکاکی بر روی سنگ است که در گذر زمان از بین نمی رود اما یادگیری در دوران بزرگ‌سالی مثل نوشتن بر روی آب است که ماندگار نیست.

ملایجردی یادآور شد: نبود مربی مجرب به‌ویژه در زمینه حفظ قرآن، مشکل عمده قرآن آموزان در شهرستان جوین است که باعث می‌شود استعدادهای قرآنی به خوبی شناسایی نشوند.  

این نوجوان حافظ قرآن گفت: من برای استفاده از محضر مربیان متخصص مجبورم به همراه پدرم، هفته‌ای یک یا دو بار به شهرستان های هم‌جوار یا مشهد بروم.  

وی افزود: از مسئولین می‌خواهم نسبت به فراهم کردن امکانات لازم و به‌کارگیری مربیان مجرب، برای فراگیری قرآن در شهرستان اقدام کنند.  

ملایجردی با تاکید بر اینکه خانواده‌اش نقش مهمی در موفقیت وی داشته‌اند، گفت: همه مردم با قرآن مأنوس شوند و دستورات قرآن را سرلوحه کارهای خود قرار دهند. دعای خیر پدر و مادرم بدرقه راهم باد و من هم برای سلامتی آنان دعا می‌کنم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.