رئیس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس کشور گفت: ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نه تنها درمقابل دشمن بعثی، بلکه در برابر ۴۰کشور حامی آنها با اقتدار و انسجام ایستاد وتسلیم نشد.

دفاع مقدس تجلی اتحاد و اقتدار ایران اسلامی درمقابله با ۴۰کشور بود

به گزارش قدس آنلاین، سردار احمد حق طلب شامگاه چهارشنبه در اولین همایش تجلیل از دبیران یادواره های شهدای استان مرکزی در اراک اظهار داشت: آنچه در دفاع مقدس پیروزی را مقابل ابرقدرت های جهان نصیب ملت سلحشور ایران کرد، چیزی نبود جز اتکا به ایمان، اعتقاد و نیروی انسانی خودباور که در عمق وجود مردم نهفته بود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور افزود: دفاع مقدس شاید از نادرترین موضوعاتی است که همه ملت ما از هر قومی همه در آن مشارکت داشتند و هیچ قوم ایرانی را نمی بینید که دفاع مقدس حضور نداشته و نقش مهم و به سزایی را در دفاع از انقلاب و میهن اسلامی ایفا نکرده باشد.

وی ادامه داد: همچنین هیچ اقلیت مذهبی کشور را نمی یابیم که در دفاع مقدس شهید تقدیم نکرده باشد، جناح های سیاسی با هر گرایش از ابتدای جنگ تا پایان مشارکت داشتند، چه در جبهه ها و چه در حوزه پشتیبانی؛ بنابراین وحدتی که در دوران دفاع مقدس در کشور ایجاد شد بدون شک هیچ عاملی نمی توانست این همدلی را بین مردم ایجادکند و دفاع مقدس کشور امام زمان(عج) را بیمه کرده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور بیان داشت: در دوران دفاع مقدس، نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران در یک جنگ جهانی قرار گرفت که دو ابر قدرت جهان به همراه دیگر کشورها در کنار رژیم بعثی عراق بر سرزمین اسلامی ایران تاختند.

وی عنوان کرد: تاکنون از ۴۰ کشور که علیه ایران در جنگ مشارکت داشتند، سلاح جمع آوری شده که در موزه های دفاع مقدس نگهداری می شود، همچنین در دوران دفاع مقدس براساس آمارهای به دست آماده نیروهای بیش از ۳۰ کشور، توسط رزمندگان ایران اسلامی اسیر شدند، بنابراین اتفاقاتی که در دفاع مقدس رقم خورد در هیچ یک از جنگ ها وجود نداشته و منحصر به فرد بوده است.

حق طلب بیان داشت: برای اولین با در یک جنگ، یک کشور(فرانسه) هواپیماهای پیشرفته تولیدی اش را قبل از استفاده خود، در اختیار رژیم بعثی قرار داد و هزاران مورد دیگر که در جنگ تحمیلی شاهد بودیم، اما ملت بزرگ ما در این حماسه با اتکا به ایمان و اعتقاد و با امید نشأت گرفته از ولایت، در مقابل این همه قدرت پیروز شدند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور با اشاره به اینکه دشمن از همین ویژگی های ملت ایران می هراسد، بیان داشت: دشمن امروز از جبهه دیگر وارد شده و برنامه دیگری را با عنوان تهاجم فرهنگی طراحی کرده و رهبر معظم انقلاب نیز بارها نیز در زمینه تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی هشدار داده اند، حال وظیفه ما است که با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنیم.

وی برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا را امری ضروری عنوان کرد و افزود: با برگزاری یادواره ها و کنگره های شهدا، فرهنگ شهادت و ایثار تقویت می شود و امروز نیاز است که این فرهنگ را در جامعه تبیین و ترویج کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.