اصفهان- اقتصاد دان و عضو هیأت مدیره اتاق اصناف استان اصفهان تاکید کرد: حذف قیمت مصرف کننده باعث ایجاد سردرگمی در بازار می شود.

حذف قیمت مصرف کننده باعث ایجاد سردرگمی در بازار می شود

محمد علی انصاری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، طرح حذف قیمت مصرف کننده از روی برخی کالاها را به نفع مصرف کنندگان ندانست و افزود: قیمت گذاری کالاها پروسه ای است که به نظر من بدون هماهنگی، فرهنگسازی و زمینه سازی قبلی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: اگر قرار است سازمان صنعت، معدن و تجارت مصوبه و دستورالعملی صادر کند که کسبه  و مردم دچار چالش شوند، به هیچ عنوان این کار به صلاح نیست.

عضو هیأت مدیره اتاق اصناف استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر در شرایطی هستیم که در برخی از فروشگاه ها، به خصوص فروشگاه های زنجیره ای، کالاهایی با۴۰ تا ۵۰ درصد تخفیف به فروش می رسند و این نشان می دهد که قیمت درج شده محصولات واقعی نیست.

وی افزود: در این راستا می طلبد یک هماهنگی بین تولید کننده، مصرف کننده و مجموعه توزیع کننده که بخش اصناف است، اتفاق افتد و زیرساخت های مناسب پیش بینی شود تا جامعه دچار چالش نشود.

انصاری حذف قیمت مصرف کننده را باعث ایجاد سردرگمی در بازار دانست و گفت: با اجرای این طرح حقوق مصرف کننده پایمال می شود.

وی با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا می تواند نقش مؤثری در تعیین نرخ کالاها داشته باشد، اظهارکرد: در صورت عدم نرخ گذاری، تنوعی که در قیمت گذاری محصولات انجام و باعث ایجاد رقابت می شود، صورت نمی گیرد و برای مردم نگرانی های زیادی به وجود می آید.

عضو هیأت مدیره اتاق اصناف استان اصفهان تاکیدکرد: بخش نظارتی باید فعال باشد تا حقوق مصرف کننده و جامعه صنفی رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.