گیلان - مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان آیین های مرتبط با عزاداری‌ محرم در نقاط مختلف گیلان را فرصتی مغتنم در عرصه جذب گردشگران مذهبی برشمرد.

تدوین بسته‌های جدید سفر در حوزه گردشگری مذهبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ، رضا علیزاده در دیدار با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان دیدار که با هدف بررسی روند اجرایی فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و نیز تبیین تدابیر ویژه برای توسعه گردشگری مذهبی در ایام محرم و صفرماه برگزار شد، با اشاره به نقش آژانس های مسافرتی در صنعت توریسم اظهار کرد: امروزه برگزاری تورهای گردشگری با موضوعات و جنبه های مختلف کمک شایانی به رونق بخشی این صنعت نموده که در این زمینه با توجه به ظرفیت بالای گردشگری گیلان،فرصتی مناسب برای معرفی مناطق کمتر شناخته شده استان مهیا شده است.

وی؛ضمن توصیه به دفاتر خدمات مسافرتی در خصوص بهره‌گیری از راهنمایان حرفه ای در تورهای خود،گفت: انتظار اداره کل از دفاتر خدمات مسافرتی این است که با بهره گیری از راهنمایان متخصص گردشگری،جاذبه ها و مقاصد گردشگری گیلان را بهتر معرفی کنند و بدین ترتیب ارتباط خوبی بین زنجیره های خدماتی،تفریحی و گردشگری برقرار می شود.

علیزاده تاکید کرد:دفاترخدماتی باید بسته‌های گردشگری را به گونه ای در نظر گیرند تا مجموعه های اقامتی،پذیرایی،تفریحی و فروشگاههای صنایع دستی در یک قالب عرضه شوند.

وی اضافه کرد: شناخت رویدادهایی که در طول سال رخ می‌دهد کمک می‌کند تا تورهای مختلفی وارد استان گیلان شوند،لذا تدوین تقویم فرهنگی امری ضروریست.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به روند تغییرات صنعت گردشگری و نیز تاثیر آن در ذائقه سفر گردشگران، همگام شدن دفاتر خدمات مسافرتی با سرعت روند این تغییرات و بهره گیری از مباحث تخصصی روز دنیای گردشگری را مورد تاکید قرار داد.

این مسئول بر ضرورت توجه به ارکان گردشگری و شاخه های این صنعت تاکید کرد و گفت:ایجاد روند متوازی در برگزاری تورهای گردشگری و وارد کردن گردشگر به گیلان با طراحی پکیج های ویژه یک تدبیر قابل اجرا در زمان فعلی است.

علیزاده در ادامه از برخورد جدی با گروهای غیرمجاز در امر تورگردانی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی دفاتر خدمات مسافرتی خبر داد و افزود: اجرای تورهای غیرمجاز توسط افراد غیر حرفه ای، علاوه بر آسیب رساندن به این دفاتر،ایجاد بدبینی های فراوانی را به هرگونه فعالیت تورگردانی به دنبال داشت که هم اکنون با برخوردهای جدی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان درحال ریشه کن شدن است.

وی؛آیین های مرتبط با عزاداری‌ محرم در نقاط مختلف گیلان را فرصتی مغتنم در عرصه جذب گردشگران مذهبی دانست و تصریح کرد:جذب گردشگران علاقمند به آیین های ماه محرم علاوه بر جنبه‌های معنوی می‌تواند در ارتقاء سطح فرهنگی و نیز اقتصادی اثرگذار باشد و توسعه پایدار مناطق برخوردار از جاذبه‌های مذهبی را رقم زند؛ لذا انتظار می رود دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در راستای ﺗﺮوﯾﺞ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﻣﺬﻫﺒﯽ اقدامات موثری انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.