یزد ـ مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت : بررسی‌های انجام شده روی ۲۰۰ پرونده تشکیل شده در بهزیستی در رابطه با خودکشی نشان می دهد که گروه سنی ۱۵ تا ۳۹ سال بیشترین تعداد پرونده های مرتبط با خودکشی را در استان یزد به خود اختصاص داده اند.

۲۰۰پرونده در بهزیستی استان در مرتبط با خودکشی تشکیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، جلیل عفتی در همایش پیشگیری از خودکشی در دانشکده پیراپزشکی یزد اظهار داشت: تاکنون ۲۰۰پرونده مرتبط با خودکشی در بهزیستی استان یزد تشکیل شده و سطح تحصیلات افرادی که مرتکب این اقدام شده‌اند، زیر دیپلم و به طور عمده راهنمایی است و افراد با  خوردن قرص و رگ زنی اقدام به خودکشی کرده اند.

 وی افزود: بیشتر این افراد دارای سابقه اختلالات روحی و روانی هستند و در برخی موارد حتی از تعادل رفتاری نیز برخوردار نیستند و خودکشی یک آسیب اجتماعی  است و سند پیشگیری از آسیبهای اجتماعی استان یزد به زودی در رونمایی می شود.

عفتی با بیان اینکه مشاوره یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: در استان یزد ۱۰۰ مرکز مشاوره در حوزه های مختلف به مردم خدمت رسانی می کنند و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مهارت آموزی در سطح جامعه لازم است و اگر ما نسل خودمان را برای زندگی فردا آماده نکنیم، نمی توانیم آینده خوبی را برای آنها پیش‌بینی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: سازمان بهزیستی در سال ۷۶ یعنی ۲۰ سال پیش برنامه جامعه پیشگیری از اعتیاد استان را تدوین کرد اما این باور هنوز در ذهن برنامه ریزان ما جانیفتاده که آسیب اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد و پیشگیری از آسیبها را باید از دوران کودکی و در مهدهای کودک آغاز کنیم تا سالیان بعد آسیب اتفاق نیافتد.

این مسئول خاطر نشان ساخت: بیکاری، اعتیاد، فقر و سایر بزه ها به انحای گوناگون سلامت اجتماعی را تهدید می کند و بدون توجه به این موضوع‌ها اجرای هرگونه برنامه ای کاری عبث و بیهوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.