رشت - مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به سرعت گازرسانی در کشور طی چهار سال گذشته گفت: مردم ۹ هزار روستا ، در دولت یازدهم از نعمت گاز بهره مند شده است.

در دولت یازدهم ۹هزار روستا از نعمت گاز بهره مند شدند

به گزارش قدس آنلاین ، سعید مومنی عصر چهارشنبه در جلسه معارفه مدیرعامل جدید شرکت گاز گیلان در رشت، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ هزار و چهار روستا در کشور از نعمت گاز برخوردارند، افزود: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ ، به ۹ هزار روستا گازرسانی شده است.

وی استاندارد برخورداری کشوری در بخش روستایی را با احتساب روستاهای سیستان و بلوچستان ۷۱ درصد و بدون در نظر گرفتن روستاهای این استان، ۷۹ درصد عنوان کرد.

مومنی گفت: همچنین یک هزار و ۹۴ شهر کشور از نعمت گاز برخوردار است و عملیات اجرایی گازرسانی ۶۷ شهر نیز در حال انجام است.

وی گاز رسانی به مناطق مختلف را یکی از خدمات بزرگ به مردم دانست و حفظ محیط زیست، آلوده نشدن هوا و جلوگیری از نابودی جنگل ها را از جمله مزایای این مهم ذکر کرد.

مومنی به گازرسانی در گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: ۹۹ و شش دهم درصد در بخش شهری و ۹۵ درصد در بخش روستایی این استان، از نعمت گاز برخوردارند که این میزان بهره مندی، از استاندارد کشوری بسیار بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه فقط در شهر ماسوله گیلان بدلیل حفظ بافت سنتی آن گاز رسانی نشده، گفت: از ۵۲ شهر گیلان، به ۵۱ شهر گازرسانی شده که اگر به ماسوله نیز گازرسانی می شد، جمعیت بهره مند به صددرصد می رسید.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با یادآوری اینکه در گیلان طی چهار سال به حدود ۹۰۰ روستا گازرسانی شده، تصریح کرد: این استان از لحاظ کم ترین هزینه و بیشترین کار رتبه اول کشور را دارد و باید برای حدود ۳۵۰ روستای باقیمانده در گیلان و مناطق دیگر کشور، حداکثر تلاش را انجام دهیم.

حسین اکبر مدیرعامل جدید شرکت گاز گیلان نیز در سخنانی گفت: در حال حاضر گیلان ۹۸۰ هزار مشترک دارد که بزودی از مرز یک میلیون مشترک عبور خواهیم کرد و بایستی بهترین سرویس ها را به مردم ارائه دهیم.

در پایان این مراسم از خدمات جمشید ظهیری مدیرعامل پیشین شرکت گاز گیلان قدردانی و حسین اکبر به عنوان مدیرعامل جدید شرکت گاز گیلان معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.