طرح مطالعاتی احداث بزرگراه هوشمند در بستر رودخانه خشک شیراز آغاز شد.

رودخانه خشک شیراز محل بزرگراه هوشمند می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عضو و نائب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طرح مطالعاتی احداث بزرگراه هوشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی با استفاده از مسیر رودخانه خشک در شیراز آغاز شده است.
قاسم مقیمی با اشاره به وسعت و موقعیت رودخانه خشک در شیراز آن را محوری استراتژیک در بافت شهری کلانشهر شیراز دانست وافزود: بروز و استمرار پدیده خشکسالی و بحران آب در ماهیت رودخانه خشک تغییراتی را ایجاد و آن را به یک مسیر انتقال و محل ریختن فاضلاب تبدیل کرده است که عواقب جبران ناپذیری  خصوصا در بهداشت و سلامت شهروندان دارد.
وی خاطرنشان کرد:اتفاق دیگری که امروز شاهد آن هستیم آشفتگی های بصری ایجاد شده در این مسیر است که تبعاً اثرات منفی در حوزه گردشگری را به همراه خواهد داشت، بنابراین باید با مناسب سازی چنین مسیری بهره برداری مطلوب تری از آن داشته باشیم.
مقیمی افزود: ضرورت دارد که رویکرد دیگری نسبت به این موضوع اتخاذ شده وبا بهره برداری بهینه از چنین فضاهایی، امکان بهره گیری از آن برای توسعه و بهبود زیر ساخت های حمل و نقل فراهم شود.
وی با تاکید بر محوریت توسعه شیراز بر مبنای شهر بدون کربن گفت هوشمند سازی سیستم های حمل و نقل عمومی و بهینه سازی زیر ساخت های خدماتی از موارد دخیل در تحقق این هدف محسوب می‌شود و می تواند منجر به کسب درآمدهای پایداری برای شهرداری و شهر شیراز شود.
نائب رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد که در مطالعه، طراحی و احداث این مسیر از بهترین روش ها  و آخرین تکنولوژی های بین المللی استفاده خواهد شد و با استفاده از کارمایه های موجود دراین مسیر ، می توان بخش عمده ای از معضلات ترافیکی شهر شیراز را حل کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.