کرمان - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعطای تسهیلات ۶ درصدی برای راه‌اندازی تعاونی‌ها در شهرستان فهرج خبر داد.

 اعطای تسهیلات ۶ درصدی برای راه‌اندازی تعاونی‌ در فهرج

به گزارش قدس آنلاین، حمید کلانتری معاون امور تعاون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بازدید از مناطق و روستاهای محروم صبح پنجشنبه به شهرستان فهرج سفر کرد.

وی در این سفر از یک کارگاه قالیبافی در مرکز شهر فهرج و شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان شهر فهرج بازدید کرد.

معاون وزیر تعاون همچنین با سفر به بخش مرکزی فهرج از کارگاه قالیبافی در روستای رحمت‌آباد و نعیم‌آباد و یک کارگاه خوداشتغالی تولید جوجه در نعیم‌آباد بازدید داشت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازدیدها از اعطای تسهیلات ۶ درصدی به تعاونی‌هایی که در شهرستان فهرج راه‌اندازی شوند، خبر داد.

غلامرضا نژادخالقی فرماندار فهرج در این بازدیدها اظهار داشت: به تمام روستاهای بخش مرکزی فهرج گازرسانی می‌شود و تاکنون عملیات لوله‌کشی گاز در روستاهای علی کلی ۱۰۰ درصد به پایان رسیده است.

وی با اشاره به ثبت جهانی شدن کویر لوت بیان داشت: ریگ‌های یلان با ارتفاع ۵۰۰ متر در این شهرستان قرار دارند که در هفته دولت ساختمان پایگاه جهانی کویر لوت در فهرج کلنگ‌زنی شد.

همچنین حبیب‌الله نیکزادی نماینده مردم فهرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن منطقه شاهرخ‌آباد در دشت کویر لوت اظهار داشت: شاهرخ‌آباد منطقه‌ای با منابع آبی غنی و اراضی آبرفتی بوده و قنات آن در حال لایروبی است و در تلاش هستیم که امکانات لازم را به این منطقه ببریم و سکونت در این منطقه آبادانی و ایجاد امنیت برای گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کویر لوت فهرج زیباترین نقطه کویر ایران است، اما ما استفاده لازم را از آن نمی‌بریم، بر رونق گردشگری در این منطقه تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم از این موهبت الهی استفاده کنیم، بیشتر از درآمد نخیلات خرما و کشاورزی عاید مردم می‌شود.

نماینده مردم فهرج در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار تسهیلات ارزان قیمت و آسان‌ترین روش برای اشتغالزایی در شهرستان فهرج شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.