معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از طراحی نظام ارائه خدمات اجتماعی خبر داد و گفت: تا دو هفته آینده بخش طراحی این طرح تمام می شود.

اتمام طراحی نظام ارائه خدمات اجتماعی تا دو هفته آینده

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله مسعودی فرید پیش از ظهر پنج شنبه در همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن با محوریت خانواده اظهار داشت: سلامت اجتماعی به معنی کیفیت تعامل انسان ها با محیط پیرامون خود است.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی و سلامت اجتماعی دو روی یک سکه هستند، بیان کرد: نمی توانیم به آسیب های اجتماعی بپردازیم بدون اینکه به سلامت اجتماعی توجه نکنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه سلامت اجتماعی از ابتدای کودکی و حتی قبل از تولد آغاز می شود و باید روی آن کار کنیم، عنوان داشت:  به طور حتم به ایران ۱۴۰۴ نخواهیم رسید اگر به کودکان توجه نکنیم و موضوع سلامت اجتماعی را در دستور کار قرار ندهیم.

فعالیت ۵۹۲ مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان بی سرپرست

مسعودی فرید با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: رد پای اقتصاد مقاومتی در تمامی برنامه ها دیده می شود و  باید آن را لحاظ کنیم تا بتوانیم از هزینه هایی که بعدا بر جامعه تحمیل می شود، جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هر اقدامی بدون نظریه و پشتوانه فکری به سرانجام نخواهد رسید، افزود: علاوه بر این نیاز است که همه ارگان ها و سازمان ها کارکرد خود را به تناسب زمان تغییر دهند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه با راهبرد بازاریابی اجتماعی می توانیم مشارکت اجتماعی را بالا ببریم، بیان کرد: در حال حاضر در بهزیستی ۵۹۲ مرکز شبانه روزی برای نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست داریم که از این تعداد ۵۵۰ مرکز توسط خیران اداره می شود و این مشارکت اجتماعی می تواند در همه جا اتفاق بیفتد.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها سرمایه گذاری زیادی روی کودکان کرده اند، بیان داشت: اگر می خواهیم جمعیت را افزایش داده و سلامت اجتماعی را داشته باشیم باید منابع، برنامه و حمایت های لازم برای آن دیده شود.

وی ادامه داد: باید زیرساخت ها فراهم شود تا انسان های باکیفیت وارد جامعه شوند.

اجرای پایلوت نظام ارائه خدمات اجتماعی در قزوین

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر توجه بهزیستی به سبک زندگی و مهارت های زندگی است، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی شناخته شده و برای اینکه متولی گری خود را نشان دهیم باید طرح و برنامه داشته باشیم.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه در حال حاضر در بهزیستی با همکاری تعداد زیادی نظام ارائه خدمات اجتماعی را طراحی می کنیم، بیان کرد: تا دو هفته دیگر بخش طراحی آن تمام می شود و پایلوت آن طی چند ماه در قزوین اجرا می شود و بعد از آن در سایر استان ها اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح با رویکرد موضوع سلامت اجتماعی با تشکیل پرونده خانوار نگاه همه جانبه به انسان ها خواهد داشت.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور  افزود: همچنین با وزارت بهداشت ارتباط نزدیکی داریم تا بتوانیم از ظرفیت های فی ما بین استفاده کنیم چراکه اعتقاد داریم استفاده از ظرفیت های فی ما بین یکی از راهبردهای اساسی اقتصاد مقاومتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.