وزیر سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس با اعتماد به مردم به پیروزی و خودکفایی دفاعی رسیدیم اکنون نیز برای خود کفایی در همه نیازها باید به مردم اعتماد کنیم.

خودکفایی با اعتماد به مردم محقق می‌شود/ ماجرای انتخاب آیه برای آرم سپاه پاسداران

به گزارش قدس آنلاین، سردار محسن رفیق دوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس در همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت که صبح امروز پنجشنبه با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و دوران دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد, در سخنانی در خصوص تشکیل سپاه پاسداران گفت: زمانی که به فرمان امام خمینی (ره)  سپاه تشکیل شد به عنوان اولین سپاهی به این نهاد مقدس وارد شدم که در آن زمان زیر نظر دولت موقت فعالیت می کردیم و پس از وجود مشکلاتی این نهاد زیر نظر شورای انقلاب به ادامه فعالیت پرداخت.

رفیق دوست با اشاره به استفاده از آیه‌ای از قرآن کریم برای لوگوی سپاه، درباره چگونگی انتخاب این آیه گفت: در یکی از جلسات، شهید کلاهدوز مامور شد تا آیه ای را برای استفاده در آرم سپاه انتخاب کند. او قرآن را باز کرد و آیه« وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» آمد. زمانی که به این آیه برخوردیم با خود گفتیم باید نهادی را درست کنیم که دشمنان ما از آن بترسند.

سپاه در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: کشوری که در آن دوران نه ارتش و سپاه منسجمی داشت, امروز آن آیه الهی تحقق پیدا کرده و موجب آن شده که ابر قدرت هایی مانند آمریکا از قدرت نظامی و موشک های ما بترسند.

سردار رفیق دوست در ادامه تصریح کرد: اگر می بینید به خودکفایی دفاعی رسیدیم دلیلش آن است که به مردم اعتماد کردیم و اگر می خواهیم در همه نیازها به خودکفایی برسیم باید به مردم اعتماد کنیم.

وی با اشاره به نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب و راهبری این انقلاب گفت: در دیداری با هادی العامری فرمانده سپاه بدر عراق, او گفت که اگر رهبر معظم انقلاب در زمانی که داعش در 40 کیلومتری بغداد بود, فرمان نمی داد و حاج قاسم با نیروهایش برای مقابله با داعش اقدام نمی کرد, از حرم اهل بیت نشانی باقی نمی ماند.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.