یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه مدرک محوری و بار شدن بر روی دوش دولت صحیح نیست گفت: دانش آموزان به شکلی تربیت شوند که به کار و عمل‌گرایی علاقمند باشند.

هسته فکری تربیت دانش آموزان به سوی عمل‌گرایی باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی امروز پنج‌شنبه در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: از دورانی که علی اصغر حکمت در بحث کتب درسی فعالیّت داشت، روی این کتب نظارت داشتیم که خوشبختانه روز به روز کامل شده است.

وی تصریح کرد: کتاب و برنامه خوب یک مسئله است ولی مجری خوب یک مسئله مهم‌تر، یعنی معلمان دینی افرادی باشند که به این مطالب  اعتقاد داشته و از روی علاقه تدریس کنند.

این استاد برجسته حوزه بیان کرد: نباید کسی که متخصص فیزیک است، بدون تخصص، مثلاً قرآن را تدریس کند، زیرا در حقیقت ضرر آن بیشتر است.

وی گفت: باید در گزیش معلمین دقت کرد و کمیته‌ای که اساتید و معلمان دین و اخلاق را انتخاب می‌کند به تمام معنا دین‌مدار باشند.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: مردم در حوزه هزینه‌ها و مخارج،   انگیزه‌های بسیاری دارند که شامل دین و تعلیم فرزندان است؛ باید این انگیزه را زنده نگاه داریم؛ یعنی مدارس غیر دولتی که با پول خود اداره می‌شوند؛ اگر صحیح است، آنها را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: تأسیس دبیرستان علوی و مدرسه تعلیمات اسلامی آثار و برکات بسیاری داشت که در آن شرایط خفقان نوری در ظلمت بود؛ بر این اساس، برای تأسیس این‌گونه مدارس که با پول دانش آموز و خیرین اداره می‌شوند به شرط تأیید کار باید در زمینه صدور مجوز آن‌ها تسریع شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: در برخی کشورهای عربی یک سال مرخصی به دانش آموزان داده می‌شود که حافظ قرآن شوند و بعد تحصیل کنند؛ اگر دانش آموزی وجود دارد که حاضر است یک سال به عنوان حفظ قرآن برنامه داشته باشد به او این فرصت داده شود، سپس به مدرسه بیاید.

وی تصریح کرد: دانش آموزان را به شکلی تربیت کنیم که به کار و عمل‌گرایی علاقه‌مند باشند و نه به کار اداری؛ مدرک محوری و بار شدن بر روی دوش دولت صحیح نیست؛ باید به شکلی تربیت شوند که به کار علاقه مند باشند و نه اینکه فقط پشت میز بنشینند.

آیت الله سبحانی بیان کرد: هسته فکری دانش آموزان باید به سوی عمل گرایش پیدا کند؛ توجه آموزش و پرورش به مدراس و دبیرستان های قم به عنوان پایگاه شیعه و معرفتی انقلاب بیشتر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.