قوچان- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: رویکرد آموزش‌وپرورش خراسان رضوی توجه ویژه به محرومین و دانش آموزان پرتلاش است.

رویکرد آموزش‌وپرورش توجه به دانش آموزان محروم و پرتلاش است

به گزارش قدس آنلاین، زنگ مهر مدارس عشایری همراه با چهار زنگ مهر، عشایر، نماز، ایثار و شهادت، ظهر پنج‌شنبه و با حضور علیرضا کاظمی مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، سید کمال حسینی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان قوچان به صدا درآمد.

در این مراسم نیز زنگ مهر حسینی با شعار تحقق عدالت و کیفیت در سایه برنامه محوری و به نمایندگی از ۲۲۱ آموزشگاه عشایری استان خراسان رضوی و برای سومین سال متوالی در منطقه عشایری سرزو قوچان نواخته شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در این مراسم بابیان این مطلب که مهر امسال به‌عنوان مهر حسینی و با ائمه معصومین پیوند خورده است گفت: برای اینکه جمهوری اسلامی بتواند در عرصه‌های مختلف در اقتدار و توسعه باشد، راهی جز توجه به تعلیم و تربیت و آموزش‌وپرورش نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای در همه عرصه‌ها سرآمد و موفق است که به آموزش‌وپرورش فرزندان توجه بیشتری داشته باشد افزود: دین، اخلاق، اعتقاد و عمران و آبادانی در سایه توجه به تعلیم و تربیت است و فرهنگ هر جامعه نیز نشأت گرفته از آموزش‌وپرورش آن جامعه می‌باشد.

علیرضا کاظمی رویکرد آموزش‌وپرورش خراسان رضوی را توجه ویژه به محرومین و دانش آموزان پرتلاش خواند و تصریح کرد: آنچه بر دوش مسئولین نظام گذاشته‌شده است توجه به ارزش‌های بنیادی نظام و محرومین جامعه است و نواختن زنگ عشایر در مناطق محروم نشان‌دهنده این مهم است.

وی عشایر را نماد تولید و اشتغال در عرصه‌های مختلف جامعه دانست و خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های عشایر قهرمان و غیور صفا، پاکی، نجابت، صداقت و وفاداری به‌نظام و انقلاب است، که باید در اولویت و توجه همه مسئولین نظام قرار گیرند که نواختن زنگ مدارس عشایری در قوچان نشان‌دهنده همین سیاست است.

در این مراسم سید کمال‌الدین حسینی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز به توجه ویژه دولت به عدالت ترجیحی در مناطق کمتر توسعه‌یافته تا از بین رفتن محرومیت اشاره و گفت: عشایر یکی از نظام‌مندترین زندگی اجتماعی را دارا هستند و در دولت نیز سعی شده برای روستاها و عشایر برنامه‌هایی برای مرتفع کردن نابرابری و نیز توسعه این جوامع اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.