معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: تا یک ماه آینده کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه درتهران برگزار می شود.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه در تهران برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی خسرو تاج عصر پنجشنبه در جریان بازدید از مرز رازی خوی در آستانه نشست اقتصادی ایران و ترکیه اظهارداشت: کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه بسترساز فصل جدیدی از توسعه تجارت بین ایران و ترکیه خواهد بود.

وی وجود مرز زمینی و ریلی در مرز رازی را ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه تجارت بین ایران و ترکیه در این مبدا اعلام کرد و گفت: در این مرز برای رسیدن به اهداف مهم اقتصادی باید به تجارت و حمل و نقل ریلی توجه بیشتری صورت گیرد.

خسرو تاج با بیان اینکه این کمیسیون بسترساز فصل جدیدی از توسعه تجارت بین ایران و ترکیه خواهد بود افزود: در این کمیسیون تعرفه های ترجیحی تجاری دو کشور براساس توافقنامه مشترک که شامل ۲۶۵ قلم کالا است اصلاح و اقلام جدید دیگری در بخش صنعت و کشاورزی به لیست این توافقنامه افزوده می شود.

معاون وزیر صنعت ف معدن و تجارت حجم مبادلات تجاری ایران وترکیه رابدون احتساب نفت و مواد نفتی در ۶ ماه اول امسال ۲.۲ میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: در این مدت ایران حدود ۹۰۰ میلیون دلار به کشور ترکیه صادرات و در همین مدت ۱.۳ میلیارد دلار نیز از کشور ترکیه واردات داشته است.

ایران و ترکیه توافق کرده اند تا سال ۲۰۱۷ این سقف تجارت را به ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهند

وجود سه مرز رسمی ایران در آذربایجان غربی شامل مرز رازی خوی و کاپی کوی ترکیه ، بازرکان ماکو و گول بولاغ ترکیه و سروی ارومیه و اسندره ترکیه ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه تجارت و رسیدن به اهداف مشترک تجاری ایران و ترکیه است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.