اهواز_ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: احیای شعائر الله و معارف اهل‌بیت، نشر و احیای معارف اسلامی و مکتب حسینی از اهداف و فلسفه‌های عزاداری در ماه محرم است.

محرم ماه ظهور چراغ هدایت و کشتی نجات امت است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عباس کعبی در جمع هیئات مذهبی همزمان با ایام حزن و اندوه محرم، اظهار کرد: امام حسین(ع)، اهل‌بیت ایشان و اصحاب برای اینکه اسلام زنده بماند، از جان خود گذشتند.  وی افزود: مقصود از زنده ماندن اسلام این است که حیات طیبه و رشد و تعالی مادی، معنوی و قرب الهی تحقق یابد که همه این اهداف تحت پرتو و نهضت سیدالشهدا تامین شده است.  
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بقای اسلام به نهضت امام حسین(ع) بستگی دارد، گفت: ماه محرم به عنوان ماه ظهور چراغ هدایت و کشتی نجات امت برای احیای اسلام ناب محمدی است.  
 کعبی بیان کرد: احیای شعائر الله و معارف اهل‌بیت، نشر و احیای معارف اسلامی و مکتب حسینی از اهداف و فلسفه‌های عزاداری در ماه محرم است.  
 وی ادامه داد: همچنین در پی این عزاداری‌ها روحیه جهاد و شهادت خواهی و تعمیق محبت اهل‌بیت به همراه مظلومیت امام حسین(ع) و برافراشتن پرچم امر به معروف و نهی از منکر حاصل می‌شود.  
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هیات‌ها باید سیاست‌های نهضت حسینی(ع) را احیا کنند.  
 کعبی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست برخورد حق و باطل، روحیه جهاد و فداکاری، اخلاقی چون نماز اول وقت و همچنین باز تولید نهضت حسینی در زمان کنونی از سیاست‌های نهضت حسینی به حساب می‌آید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.