نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها آغاز شده است گفت: این اتفاق نیاز به صبر و تحمل و دوری از هیاهو دارد.

تازه ترین خبر در مورد ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه ها

به گزارش قدس آنلاین، نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال معتقد است حرکت منطقی به سمت تحقق موضوع حضور بانوان در ورزشگاه ها که یک مطالبه عمومی  محسوب مَی شود ، آغاز شده و در فدراسیون فوتبال  که  نهاد متولی این رشته است تلاش برای برنامه ریزی برای این مهم ادامه دارد.

لیلا صوفی زاده در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها در گفتگو با سایت فدراسیون فوتبال  به موارد مختلفی اشاره کرد؛

* بازی ایران - سوریه را در حالی سپری کردیم  که بانوان کشور مهمان حضور داشتند اما بانوان ایرانی  امکان حضور نداشتند؟
- بله، من متوجه حق بانوان ایرانی هستم و بارها مطالبات آنها را از رسانه ها و گفتگوهای مستقیم و نامه ها دریافت کردم ، اما در خصوص حضور بانوان کشور سوریه  باید عنوان کنم که ما در ابعاد بین المللی و پروتکل ها موظف به فراهم آوردن حضور تماشاگران مهممان در ورزشگاه هستیم اما هنوز امکان هماهنگی با تمامی مراجع ذی ربط و حضور بانوان ایرانی هنوز بوجود نیامده است.

* آیا این اتفاق قرار نیست رخ دهد؟
- قطعا چرا ما به مطالبه عمومی برای حضور خانواده ها در ورزشگاه ها اهمیت می دهیم. در این زمینه حتی در فدراسیون فوتبال برنامه ریزی ها آغاز شده است و در صدد فراهم آوردن ساز و کارهایی هستیم که به محض موافقت با حضور بانوان در ورزشگاه ها، برنامه این حضور را نیز اعلام کنیم.

* در حال حاضر چه مشکلی وجود دارد؟
- وزارت ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی ورزش عزم جدی و البته منطقی و به دور از هیاهو برای فراهم آوردن شرایط حضور بانوان در ورزشگاه ها دارد. آنچه مسلم است دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و مهندس تاج رییس فدراسیون فوتبال با توجه به اشراف و تسلط به مسایل فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی کشور با برنامه عمل کرده اند  و به دنبال این هستند که با فراهم آوردن شرایط و حفظ شان و منزلت بانوی باوقار ایران زمین، روند حضور آنان را در ورزشگاهها فراهم سازند. با این وجود به نظر می رسد  جامعه نباید در این حق خود عجله داشته باشد و رسانه ها باید همراهی کنند. مهم این است که وزارت ورزش و جوانان اقداماتی را برای تحقق این مهم آغاز کرده و فدراسیون فوتبال هم بهترین شرایط را فراهم خواهد کرد. با این وجود باز هم تاکید می کنم  باید کمی صبر کرد.

* پس خانواده ها امیدوار باشند ؟
- شکی نیست که مردم با فرهنگ و اصیل ایران در جایگاهی هستند که ورزشگاه های ما آمادگی میزبانی از بانوان و خانواده ها را داشته باشند. راهی که آغاز شده مستلزم دوری از جنجال و هیاهو است تا فرآیند حضور خانواده ها  در ورزشگاه ها پایدار باقی بماند. وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون  فوتبال  به تنهایی نمی توانند این حضور را فراهم کنند اما به لطف خدا و با توجه به درایت متولیان ورزش و فوتبال ، هماهنگی و همراهی برای تحقق این مطالبه عمومی انجام خواهد شد. همانطور که گفتم امیدواریم زیرساخت های لازم برای حفظ شان و منزلت  حضور بانوان گرانقدرمان در ورزشگاهها فراهم آید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.