ساری- رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ساری آتش سوزی های امسال جنگل های ساری را طی ۵۰ سال اخیر بی سابقه دانست و گفت: بخاطر شرایط اقلیمی که حاکم بود، آتش سوزی های زیادی در منطقه اتفاق افتاد.

آتش سوزی جنگل های ساری طی ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود

مهدی شکری در گفتگو با قدس آنلاین، از مردم خواست به هیچ عنوان در عرصه های منابع طبیعی، آتش روشن نکنند و بطری های شیشه ای را به همراه خود از جنگل خارج چراکه مانند ذره بین عمل می کنند.

وی از کشاورزان خواست از آتش سازان کاه و کلش و بقایای محصولات کشاورزی خودداری کرده و اگر قصد این کار را دارند با سرجنگلبان منطقه هماهنگ و در ساعاتی که باد در منطقه نیست، اقدام کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ساری از اطفا آتش سوزی جنگل های منطقه بولا دودانگه ساری خبر داد و گفت: آتش سوزی مذکور در مناطق صعب العبور اتفاق افتاد و با کمک اهالی بومی و قاطر، آب را به بالادست انتقال و با درایت نیروهای عمل کننده، توانستیم از گسترش آتش سوزی جلوگیری و کانون آن را مهار کنیم.

شکری از نیروهای یگان حفاظت، عوامل شرکت چوب فریم و آتش نشانی این شرکت نیز قدردانی و از نقش مردم بومی در رساندن تجهیزات به بالادست، سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی در ارتفاع بالای ۲ هزار متر رخ داده بود، افزود: چون محل آتش سوزی نزدیک به منطقه شکار ممنوع دودانگه بود، حدس می زنیم کار شکارچیان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.