زاهدان-فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ کربلا و عاشورای حسینی(ع) است گفت: تمام کسانی که در صحنه ۸ سال دفاع مقدس عشق بازی، دفاع و ایثار کردند تربیت شده فرهنگ حسینی و عاشورایی بودند.

دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ کربلا و عاشورای حسینی(ع) است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان، سردار حسین معروفی پیش از ظهر جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح در زاهدان اظهار داشت: دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ کربلا و عاشورای حسینی(ع) است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: تمام کسانی که در صحنه ۸ سال دفاع مقدس عشق بازی، دفاع و ایثار کردند، تربیت شده فرهنگ حسینی و عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) بودند و آنان در گویش، عمل، عبادت، وصیت، نمازشان  و سبقت در جان دادن در راه خدا از فرهنگ عاشورای حسینی(ع) پیروی کرده اند.

وی بیان کرد: امروز اگر دفاع مقدسمان جاوید شد و ماند به دلیل آن است که دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ کربلا و عاشورای حسینی است کربلا و عاشورا متعلق به شیعه و سنی و دین اسلام نیست بلکه تعلق به هر انسان آزاده‌ای دارد.

معروفی گفت: یکی از مولفه‌های بزرگ جمهوری ما در نبرد ۸ ساله نابرابر در مقابل همه قدرت‌ها و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وحدت و همبستگی و وفاق ملی است که کرد، لر، بلوچ، سیستانی و فارس از هر مذهب، قوم و هر سلیقه‌ای در دفاع از این مرز و بوم برآمدند و با هدایت امام رخمینی(ره) مقابل دشمن ایستادند.

وی تاکید کرد: ما امروز در استانمان بیش از هر چیز دیگری نیازمند وحدت واقعی و انسجام ملی برای خدا و در راستای پیشرفت آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم. وحدت بین نیروهای انقلاب اسلامی  با پیروی از رهنمودهای رهبر انقلاب به حد زیادی وجود دارد و نیاز است تا مسئولان اجرایی از این وحدت الگو بگیرند تا سطح بازدارندگی ما روز به روز افزایش یابد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان ادامه داد: امروز در کشور، منطقه و دنیا بازدارندگی بالایی در حوزه دفاعی داریم که این موضوع به واسطه همدلی مثال‌زدنی بین نیروهای مسلح کشور و تبعیت بدون چون و چرای آنها از فرهنگ عاشورایی و امام خود است. امروز دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی باید بدانند نیروهای نظامی و رهبر معظم انقلاب هوشیار بوده و ملت ایران ما هوشمند است. در دفاع مقدس انقلاب را به جهان صادر کردیم

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه نیز در این مراسم با اشاره به شجاعت‌ها و دلاورمدی‌های رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس، اظهار داشت: نباید بگذاریم تاریخ دفاع مقدس تحریف شود و در این زمینه همه باید راوی باشیم و این موارد را به نسل‌های جدید انتقال دهیم. 

سردار محمد مارانی افزود: با رهبری و فرماندهی امام(ره) و حضور مردم در کنار نیروی ارتش توانستیم در ۸ سال جنگ تحمیلی به خوبی دفاع کنیم و نگذاریم دشمن به اهداف شومش برسد. ما در دفاع مقدس انقلابمان را به جهان صادر کردیم و امروزه پس از گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب، شاهد صدور آن به کشورهای اطراف و فراتر از آن هستیم که این موضوع نشانه عظمت دین، اسلام و قرآن است.

وی تاکید کرد: در دفاع مقدس چهره بسیاری از کشورها برای مردم نمایان نبود که در این ۸ سال بر همگان آشکار شد و ما به فرموده امام خمینی(ره) دوست و دشمن خود را در این جنگ شناختیم.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: امروز با توجه به همه تهدیداتی که دنیا علیه ما توسط دشمن عنوان می‌شود، آنان نمی‌توانند به خواسته‌های خود دست پیدا کنند چرا که مردم پیرو نظام و فرامین رهبر معظم انقلاب هستند و مسیرشان را می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.