رونمایی از موشک جدید ایران و سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح با بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌های خبری خارجی روبرو شده است.

بازتاب رونمایی از موشک ۲ هزار کیلومتری خرمشهر در رسانه‌های خارجی

به گزارش قدس آنلاین، فرانس ۲۴ ضمن اشاره به سخنان رئیس جمهور اسلامی ایران نوشت: حسن روحانی با رد اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، وعده داده است که تهران برنامه دفاع موشکی اش را دنبال خواهد کرد و قابلیت های نظامی را تقویت می کند.

دویچه وله نیز نوشت: رئیس جمهور ایران علی رغم انتقادات آمریکا، قول داده است تا قابلیت های دفاع موشکی را ارتقا دهد.

تایمز اسرائیل نیز به سخنان رئیس جمهور اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: روحانی می گوید، ایران قصد دارد برنامه موشکی اش را ادامه دهد.

دیجیتال ژورنال کانادا نیز به این بخش از سخنان روحانی اشاره کرده است که ایران بر خلاف انتقادات آمریکا، قدرت دفاع موشکی خود را افزایش خواهد داد.

آر تی ئی نیز به نقل از روحانی نوشته است که تهران قابلیت های موشکی اش را افزایش می دهد. رویترز نیز اعلام کرد، حسن روحانی در سخنانی بر تقویت قدرت دفاعی ایران تاکید کرده است.

دیلی میل نیز به افزایش قدرت و قابلیت های دفاعی و نظامی ایران در سخنان روحانی اشاره کرده است.

رسانه های خبری روسیه مثل راشاتودی نیز به همین بخش از اظهارات روحانی اشاره کرده اند.

ترند نیوز جمهوری آذربایجان نیز نوشت: روحانی در سخنانی بر تقویت قدرت موشکی و دفاع و حمایت ایران از مردم مظلوم تاکید کرده است.

شبکه خبری الجزیره نیز در خبری فوری با اشاره به برگزاری رژه نیروهای نظامی در تهران با حضور حسن روحانی اعلام کرد ایران از موشک بالستیک جدیدی رونمایی کرده است.

بی بی سی نوشت: منابع خبری در ایران گزارش کرده‌اند که در مراسم رژه روز نیروهای مسلح که با حضور حسن روحانی در تهران برگزار شد، از موشک بالستیک جدید با نام خرمشهر رونمایی شده است. حسن روحانی در سخنانی در این مراسم گفت که ایران برای ادامه برنامه موشکی "از کسی اجازه نمی‌گیرد. "

شبکه خبری المیادین نیز در گزارشی به بررسی ابعاد فنی این موشک پرداخت و و در پایگاه اینترنتی خود نوشت ایران از موشک دور برد خرمشهر رونمایی کرده که چند کلاهک دارد.

یورونیوز نیز نوشت در جریان رژه سالیانه نیروهای مسلح ایران به مناسبت سالروز آغاز جنگ این کشور و عراق، سپاه پاسداران از موشک جدید خود با نام «خرمشهر» رونمایی کرد.

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه طی سخنانی در حاشیه برگزاری رژه نیروهای مسلح در تهران، درباره رونمایی از موشک خرمشهر گفت: این موشک، دستاورد جدیدی است که وزارت دفاع برای سپاه ساخته است.

وی افزود: موشک خرمشهر ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارد و قابلیت حمل کلاهک تا ۱۸۰۰ کیلومتر را داراست و می تواند به جای یک کلاهک، چند کلاهک حمل کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: روند آموزش موشک بالستیک خرمشهر شروع شده و به زودی در نیروی هوافضای سپاه عملیاتی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.