زاهدان-فیلم های کوتاه و مستند استان سیستان و بلوچستان همانند تئاتر و موسیقی نیازمند جشنواره های استانی است که این همت انجمن سینمای جوان را می طلبد.

سیستان وبلوچستان نیازمند جشنواره استانی فیلم کوتاه و مستند است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در مراسم تجلیل از سینماگران استان که شب گذشته در هتل جهانگردی برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به آغاز جشنواره های تئاتر استانی شهریورماه در سراسر کشور اظهار داشت: به دلیل مصادف شدن روز ملی سینما با بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی مراسم تجلیل از سینماگران و فیلم سازان استان را با تاخیر در آخرین روز شهریور ماه برگزار کردیم.

حسین مسگرانی ادامه داد: هنرمندانی چون مازیار مشتاق گوهری و صادق سوری و مهدی رخشانی با تلاش و ارائه هنر خود، موفق به کسب بهترین و شیرین‌ترین عناوین فرهنگی شده‌اند و بارها نام استان سیستان و بلوچستان را در سراسر ایران و همینطور در خارج از ایران در عرصه هنر، به نیکی بر سر زبان ها انداخته اند.

وی ساخت فیلم های کوتاه و مستند را عمده فعالیت انجمن سینمای جوان استان دانست و بیان کرد: در حوزه حمایت از ساخت مستند تلاش می کنیم تا هرچه زودتر مجوز دفتر خانه مستند استان را دریافت کنیم اما در حوزه حمایت از ساخت فیلم کوتاه نیز گام های موثری از جمله اختصاص کمک هزینه ۵۰ میلیون تومانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای ساخت فیلم های کوتاه نیمه حرفه ای برداشته شده است.

این مقام مسئول به جشنواره فیلم کوتاه تیاب چابهار اشاره ای داشت و با معرفی آن به عنوان تنها جشنواره برای فیلم های کوتاه در استان گفت: فیلم های کوتاه و مستند استان همانند تئاتر و موسیقی نیازمند جشنواره های استانی است که این همت انجمن سینمای جوان را می طلبد متاسفانه جشنواره فیلم کوتاه تیاب بطور سالانه و مداوم برگزار نمی شود.

وی با بیان اینکه زاهدان برای توسعه امکانات آموزشی و فیلم سازی حرفه ای هنوز کمبودهایی را در این بخش احساس می کند تصریح کرد: مشکلات امکانات بر روی فعالیت فیلم سازی در استان ما تاثیر زیادی دارد و این در حالی است که فیلم سازان سیستان و بلوچستان در این زمینه مستعد و کوشا هستند.

مسگرانی سینما را انعکاس شرایط اجتماعی تلقی کرد و افزود: سینماگران ارزش های انسانی و اخلاقی را ترویج میدهند و تولیدات شان مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی است. در پایان این دیدار دوستانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سینماگران تجلیل و هدایایی به رسم یادبود اهدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.