۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 564519

«مهر» تحویل سال علمی

احمد عابدینی

بار دیگر فصل روشن «مهر»،ماه مهربانی‌ها از راه می‌رسد و همزمان با آغاز سال تحصیلی،بار دیگر جامعه شاهد تکاپوی دانش‌‏آموزان، والدین، دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان تعلیم ‌و تربیت برای حضور دوباره در مراکز آموزشی و پرورشی خواهد بود.

قدس آنلاین- معاون شورای عالی آموزش و پرورش

بار دیگر فصل روشن «مهر»، ماه مهربانی‌ها از راه می‌رسد و همزمان با آغاز سال تحصیلی، بار دیگر جامعه شاهد تکاپوی دانش‌آموزان، والدین، دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان تعیلم ‌و تربیت برای حضور دوباره در مراکز آموزشی و پرروشی خواهد بود.

چنان که «فروردین» نویدبخش حیات مجدد طبیعت است، «مهر» نیز یادآور شعف، جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش است. درآغازین روزهای مهر، صحیفه نورانی معرفت با سرانگشت تکاپو ورق می‌خورد و دروازه‌های آسمانیِ بینش و دانایی، به روی صدها هزار دانش‌دوست آغوش می‌گشایند. این تکاپو جلوه زیبایی را به جامعه می‌بخشد، و خونی تازه در رگ‌های طالبان حقیقت و دانایی وارد می‌سازد و تجسم پرمعنایی از علم‌دوستی و دانایی‌طلبی را برای نسل آینده در اذهان ترسیم می‌کند. چنین فضایی، یادآور تجدید خاطرات نوستالژیک برای تمام افرادی است که روزی، الفبای زندگی را از نسیم روح‌بخش مهرِ دانایی و از گَردِ گچِ تخته‌سیاه کلاس‌ها آموخته‌اند، چنان که همه افراد جامعه با رسیدن روزهای آغازین «مهر»، حسرت حضور در دنیای پراحساسِ آموختن را همواره بر دل دارند.

به یقین مدیریت این ایام خاطره‌انگیز، که همگان همواره با آمدنش ردایِ مباهات به تن کرده و با نگاهی سرشار از مهربانی به انتظارِ آمدنش اشک شوق جاری می‌کنند، نیازمند حمایت و همراهی فرهنگیان، اولیا و مربیان و همه دلسوزان امرِ آموزش‌وپرورش می‌باشد، تا با شور و نشاط و بالندگی خاصی، آغازگر مسیر تحقق اهداف و برنامه‌های نوین تعلیم و تربیت باشند.

در این میان، برای بهره گیری مؤثر از ظرفیت نهادها، آموزش‌وپرورش با تشکیل ستاد «پروژه مهر» و برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در قالب کمیته‌های مختلف، بر اجرای بهینه فعالیت‌های پروژه مهر تلاش می‌کند.

خانواده‌ها نیز به منزله یک نهاد سهیم و مؤثر دیگر در چنین فضایی، تکاپویی ویژه در این خصوص دارند. صرف نظر از اینکه والدین نسبت به ‌انجام مقدمات لازم برای حضور مناسب و به موقع فرزندان خود در مراکز آموزشی و تأمین به موقع احتیاجات اولیه آنان، اقدام می‌کنند، با برنامه‌ریزی به هنگام و صحیح در زمینه آموزش‌های مقدماتی در خصوص تنظیم برنامه تغذیه، استراحت به موقع، رعایت اصول بهداشتی همچنین تأمین امکانات لازم برای حضور با نشاط آنان در کلاس‌های درس توجه ویژه دارند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.