یزد - مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: خوشبختانه کیفیت لوازم التحریراستاندارد ایرانی موجود در بازارداخل مورد تایید است.

کیفیت لوازم التحریر ایرانی مورد تایید است

به گزارش قدس آنلاین ، محمد حسین ماجدی اردکانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اظهارداشت: با توجه به اینکه استانداردهای هر کشوری بر اساس فرهنگ و نیازهای همان جامعه تهیه می شود و نظر به اینکه مردم ایران از فرهنگ غنی و کهنی برخوردارهستند، بنابر این، انتظارات از کالاهای مصرفی هم به همان نسبت بالاست، از این رو در فرآیند تدوین استانداردهای ملی، علاوه بر رعایت استانداردهای بین المللی به عنوان مرجع،نیاز مصرف کننده و رعایت حقوق انها نیز همیشه مد نظر قرار می گیرد.

وی افزود: به خاطر رقابت مثبتی که میان تولید کنندگان لوازم التحریرد رداخل کشور وجود دارد، شاهد افزایش روز افزون کیفیت تولیدات دراین شاخه از صنعت هستیم که این امر سبب شده است تا  مردم اقبال بیشتری در خصوص استفاده از لوازم اتحریر ایرانی از خود نشان دهند.به عنوان مثال خودکارهای تولید ایران که نشان استاندارد دارند علاوه بر موارد عمومی که درتمام کشورها رعایت میشود از طول نگارش خوبی معادل ٧٥٠ متر برخوردار هستند، در صورتیکه خودکارهای وارداتی خارجی که به صورت قاچاق وارد میشوند طول نگارششان نصف بوده و علاوه بر این مورد،تولیدات ایرانی دارای نوشتاری یک نواخت، واز  ثبات جریان جوهر ( پس ندادن جوهر ) خوبی برخوردار هستند.

این مسئول تصریح کرد: در تولید مداد های ایرانی دارای نشان استاندارد ،مغز ها و همچنین رنگ های استفاده شده در انها بدون سرب و فلزات سنگین می باشند، ضمن این که چوب به کار رفته در آن هاکاملا پخته شده و گندزدایی شده هستند و هیچگونه باکتری و تخم انگل و حشرات هم ندارند .

مدیر کل استاندارد استان یزد افزود: در خصوص پاک کن های تولیدی دارای نشان استاندارد ،در فرآیند تولید آن هااز روغن های گیاهی استفاده میشود،این سیالات ، فتالات ندارند چرا که این ماده بسیار مضرو سرطان زا هست .همچنین جهت تولیدخط کش های استاندارد از مواد درجه یک و نو استفاده می شود در صورتیکه در تولیدخط کش های قاچاق از مواد اسیابی و بیمارستانی که بسیار مضر هستنداستفاده شده است.

وی خاطرنشان ساخت: علاوه بر موارد ذکر شده ،کالاهای تولیدی ایرانی دارای نشان استاندارد برخی ازکارخانه ها،دارای گارانتی هستند وچنانچه مصرف کننده از جنس خریداری شده رضایت نداشته باشد ،چون تولید کننده ان مشخص وکالای مربوطه دارا ی گارانتی هست میتوان نسبت به  تعویض یا مرجوع نمودن فرآورده خریداری شده اقدام نمود.

ماجدی تصریح کرد: برخی از تولید کنندگان ما علاوه بر اجرای گارانتی، خسارت اعتماد مشتری را هم پرداخت میکنند، به این صورت که اگر جنسی معیوب و مشتری هم ناراضی باشد علاوه بر تعویض آن جنس هزینه های ایاب و زهاب ودیگرخسارت های وارده پرداخت ، تا رضایت مشتری جلب گردد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.