بعد از مکاتبه و شکایت باشگاه ریزه اسپور، فیفا به نفع تیم ترکیه‌ای رای صادر کرد که جزئیات این حکم هم منتشر شده است.

جزئیات حکم فیفا علیه پرسپولیس و مهدی طارمی + عکس

به گزارش قدس آنلاین، مهدی طارمی فصل گذشته به باشگاه ریزه اسپور پیوست و پس از مدتی با دلیل مختلف این تیم را ترک و به تهران بازگشت.

باشگاه ریزه اسپور در نامه‌ای شکایت خود را به فیفا ارسال کرد و در نهایت در شرایطی که باشگاه پرسپولیس مراحل مهم و حساسی را پشت سر می‌گذارد فیفا رای به محرومیت ۴ ماه طارمی و جریمه نقدی ۷۸۹ هزار ۵۰۰ یورویی و محرومیت از حضور در ۲ پنجره نقل و انتقالات برای سرخ پوشان صادر کرد تا با اذعان رسانه‌های ترک زبان باشگاه ریزه برنده پرونده طارمی شود.

در متن نامه شکایت باشگاه ریزه اسپور آمده است: مهدی طارمی در حالی که با باشگاه ریزه قرارداد داشت تمرینات را نیمه کاره رها کرده و به دلیل اعتراضات هواداران پرسپولیس و تهدید به مرگ، ترکیه را بدون اطلاع ترک و به تهران بازگشت.

متن نامه محرومیت پرسپولیس را در زیر مشاهده می‌کنید:

۱- شکایت شاکی، باشگاه ریز اسپوره ترکیه پذیرفته شده است.

۲ - متشاکی اول، مهدی طارمی، باید در زمان ۳۰ روز پس از ابلاغ این حکم، به دلیل شکستن قرارداد، مبلغ ۷۸۹۵۰۰ یورو به شاکی پرونده باشگاه ریزه اسپور بپردازد.

۳ - متشاکی دوم، باشگاه فوتبال پرسپولیس، باشگاه پرسپولیس به صورت جدی در پرداخت این قرضه به صورت مشترک مسئولیت دارد.

۴ - در صورت تعلل در پرداخت مبلغ اعلام شده در بند دو  به این مبلغ یک بهره ۵ درصدی تعلق خواهد گرفت و این مساله به کمیته انضباطی فیفا ارجاع خواهد شد تا تصمیمات لازم درباره آن اعمال شود.

۵ - باشگاه ریزه شاکی پرونده باید به سرعت شماره حسابی را به متشاکی یک و دو؛ مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس اعلام کند تا آنها وجه مورد نظر را به آن حساب واریز نمایند و و کمیته حل اختلاف فیفا باید از پرداخت این جریمه مالی مطلع شود.

۶ - محرومیت ۴ ماهه از بازی های بین المللی به متشاکی ۱ (مهدی طارمی) اعلام می‌ شود. این محرومیت شامل تمام بازی های ملی و باشگاهی است و به سرعت اعمال خواهد شد.

۷ - باشگاه پرسپولیس نیز از نقل و انتقالات در دو پنجره آتی نقل و انتقالات محروم است.

۸ - سایر موارد مطرح شده توسط شاکی مورد قبول قرار نگرفت.

در پایان رای فیفا تاکید شده است که طرفین محکوم شده در این پرونده می توانند در مورد این رای به دادگاه عالی ورزش اعتراض کنند. اتفاقی که به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس آن را انجام خواهد داد تا کمی زمان بخرد و طارمی بتواند در دیدار رفت و برگشت برابر الهلال عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازی کند.

مسئولان باشگاه پرسپولیس قرار است صبح امروز شنبه در نشستی با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال این موضوع را بررسی و بهترین تصمیم را در مورد این رای اتخاذ کنند.

با این حال مهدی طارمی امروز به همراه کاروان پرسپولیس راهی امارات خواهد شد تا در صورت فراهم شدن شرایط در دیدار روز سه شنبه برابر الهلال عربستان به میدان برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.